Brytyjski magazyn Practical Boat Owner napisał „Hurra dla Huzara” oraz „w innej lidze niż większość jachtów 30 stopowych”.i „natychmiast stało się jasne że Huzar 30 jest jachtem lubiącym żeglować”
Drugi brytyjski magazyn Sailing Today napisał na okładce ” Huzar 30 – Czy jest lepszy jacht turystyczno-regatowy?”
Niemiecki magazyn Yacht napisał „Ekscytujący jacht z wieloma dobrymi rozwiązaniami. Zaskakujące osiągi”
Od czasu gdy od Huzar 30 został zwodowany w roku 2005 pojawiły się 4 wersje jachtu, wszystkie oparte na tym samym szybkim kadłubie i wszystkie oferujące:
- Sześć koji w dwu kabinach i salonie (dostępna także mieczowa wersja czarterowa z 8 kojami – kategoria C)
- Jeden z najobszerniejszych kokpitów w klasie poniżej 32′ w jachtach morskich
- Obszerną kabinę toaletową
- Stanowisko nawigacyjne
- Trudną do zakwestionowania jako najlepszą w swojej klasie, kombinację dzielności morskiej, osiągów oraz komfortu
- Wykonanie w standardzie jakościowym spełniającym najwyższe wymagania użytkowników indywidualnych
- Dostosowanie w trakcie produkcji do Państwa szczególnych wymagańHuzar 30 nie jest jachtem masowym dla firm czarterowych, który bywa „do wyrzucenia” czy raczej odsprzedaży już po 3-4 sezonach. Jest to solidny jacht budowany tradycyjnymi metodami, wystarczająco nieduży do obsługi przez małą lub jednoosobową załogę, ale zaprojektowany i zbudowany w taki sposób aby jego właściciel nie potrzebował już żadnego innego.
Czy to dla spokojnej turystyki rodzinnej, zwyciężania w regatach lub też podróżowania dookoła świata, jedna z czterech wersji Huzara powinna znaleźć się na krótkiej liście jachtów, którymi chcieliby Państwo żeglować.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 40 - 50,6 |
długość (cm) | 910 |
szerokość (cm) | 322 |
zanurzenie min. (cm) | 50 |
zanurzenie max (cm) | 130 - 180 |
wysokość w kabinie (cm) | 180 - 190 |
ilość koi | 6 - 8 |
max załogi | 8 |
rodzaj miecza | obrotowy |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 1000 - 1450 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 20 |