Wiosną 2010 roku planowane jest wodowanie nowego jachtu stoczni o nazwie Libra 44. Spośród obecnie produkowanych jednostek tej wielkości wyróżnia się ona charakterem i przeznaczeniem – to prawdziwie oceaniczna jednostka, spełniająca najwyższe kryteria bezpieczeństwa i autonomii żeglugi.
Kadłub jachtu jest nowoczesny – szeroki, z prawie pionową dziobnica – ale jednocześnie zoptymalizowany pod kątem dzielności żeglugi na fali poprzez mocne ugięcie linii stępki. Pokład cechują proste klasyczne formy, podporządkowane bezpieczeństwu, funkcji i komunikacji. Libra 44 posiada dwa alternatywne stanowiska sterowania. Standardowe, zewnętrzne w centralnym kokpicie, otoczonym falochronem. Wewnętrzne w przeszklonej nadbudówce typu pilot house przy stoliku nawigacyjnym. Komfortowe wnętrze 6-osobowego jachtu to nie tylko portowy salon – zostało zaprojektowane z myślą o użytkowaniu w trudnych warunkach morskich. Technologia wykonania jachtu to mieszanka tradycji i nowoczesnej technologii. Kadłub i pokład to lekka, przekładkowa konstrukcja kompozytowa bazująca na kierunkowych materiałach rowingowych. Wnętrze to klasyczna kompozycja szkutnicza z teakowego drewna. Roler foka, roler grota, autopilot, ster strumieniowy i elektryczne kabestany sprawiają, że Librę 44 będzie mógł prowadzić nawet samotny żeglarz.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 102 |
długość (cm) | 1330 |
szerokość (cm) | 432 |
zanurzenie max (cm) | 210 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 8 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 4800 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 56 |