Jacht rodzinny, cieszący się dużą popularnością wśród żeglarzy, ceniących komfort i wygodę. Duży kokpit zakończony półokrągłą pawężą, zapewniającą bezpieczeństwo zwłaszcza dla najmłodszych członków załogi. Pomimo pawęży w kokpicie może swobodnie przebywać pięciu żeglarzy. Wszystkie szoty zbiegają się w kokpicie. Kabina podzielona jest na dwa przedziały – dziobowy i kambuzowy. W najwyższym punkcie wysokość w kabinie osiąga 185 cm. Jacht posiada 6 koi dla dorosłych członków załogi. Własności nautyczne tej konstrukcji są znane i cenione przez wielu żeglarzy. Jacht jest bardzo stabilny i podczas złych warunków atmosferycznych „słucha się steru”. Dla osób ceniących zwrotność i szybkość jednostki, Tango 780 Family jest idealnym jachtem.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 26 |
długość (cm) | 780 |
szerokość (cm) | 280 |
zanurzenie min. (cm) | 35 |
zanurzenie max (cm) | 145 |
wysokość w kabinie (cm) | 180 - 185 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 6 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa balastu (kg) | 400 - 500 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 8 - 12 |
28 sierpnia, 2012 18:56
Jacht szybki, zwrotny, pawez utrudnia sprawę, gdyż wiąże sie to z sterem pod kadlubem – dla ceniacych płytkie podejścia i pojemność kokpitu – tango 780 sport z otwarta rufa. Jacht godny polecenia.
6 listopada, 2012 20:27
Pływam na Tangu F od 6 sezonów po Bałtyku / wersja ze stałym balastem 750 kg/. Jacht wyposażony w stacjonarny silnik Rugerini 19km. Sprawdza się w każdych warunkach, „zaliczono” praktycznie cały Bałtyk bez awarii. Dokonano jednak nieco zmian: zmieniono płetwę sterową na smukłą o długości 110 cm / ster oryginalny traci kontakt z woda przy dużych przechyłach/ oraz zabudowano na rufie dwa ukośne miecze stałe dł 40 cm / stabilizacja na baksztagach, praktycznie bez straty prędkości/. Pod genakerem osiąga graniczne prędkości ok. 6kn , co przy długości jachtu i ciężarze jest bardzo dobrym wynikiem. Mankamentem są kursy na wiatr przy zafalowaniu – ale to problem małych jednostek.