Arion 29 jest następcą jachtu Pegaz 28 i otwiera nową serię jachtów znanego teamu konstruktorów, Adama i Michała Orychów, pod nową nazwą i nowym logiem. Przy jego konstruowaniu wykorzystano wszystkie doświadczenia ze sławnego już Pegaza 28 oraz wprowadzono wiele innowacji technicznych.Jak napisał w swoim felietonie red. J.Iwaszkiewicz w majowym numerze Rejsu, jest to pierwszy nie pękaty Pegaz, a smukły Arion konstrukcji M. i A. Orychów. Zrezygnowano w nim z typowego dla polskich konstrukcji pokładu typu bagdeck, oraz zmieniono w istotny sposób łącznie pokładu z kadłubem. Duży, ergonomiczny kokpit wyposażony jest w różne „patenty” ułatwiające obsługę (np. pojemniki na fały, uchwyty na kubki, itp.). Kokpit jest zamykany ławeczką i dodatkową klapą, tak, że w łatwy sposób można go zamknąć lub całkowicie otworzyć, co w sposób nie bagatelny ułatwia wychodzenie z łódki, zarówno na pomost w porcie jak i na dużą platformę kąpielową. Kabina zamykana jest sztorcklapą, chowaną w kieszeń. Dzięki temu rozwiązaniu można płynnie regulować wielkość otwarcia kabiny i nie ma problemów z chowanie do bakisty dużej sztorcklapy. Duży pokład jest dobrym miejscem do plażowania a przemyślane rozmieszczenie wszystkich elementów pokładowych spowodowało brak kolizji w komunikacji. Nowoczesny takielunek z masztem z dwoma salingami czyni jacht szybkim i bezpiecznym. We wnętrzu zastosowano nowy design, zrezygnowano całkowicie z wyklejania burt wykładzinami dywano-podobnymi, dzięki czemu łódka jest zawsze czysta i łatwa do sprzątania. Oprócz tradycyjnego mahoniu wprowadzono również nowe gatunki sklejek i drewna, takie jak jesion, dąb i czereśnie amerykańską.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 35,5 |
długość (cm) | 900 |
szerokość (cm) | 298 |
zanurzenie min. (cm) | 43 |
zanurzenie max (cm) | 160 |
wysokość w kabinie (cm) | 185 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 6 |
rodzaj miecza | obrotowy |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 850 - 970 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 10 |