Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Cieszy się też dużym zainteresowaniem wśród czarterujących. Nie bez przyczyny bowiem ma naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. Wybrany kolor mahoniowej zabudowy sprawia wywołuje wrażenie klasycznego jachtu, dobra jest wentylacja. Rewelacyjna jest także wielka przednia kabina. Nowością konstrukcji to wzmocnienie części dziobowej elementami z kevlaru. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex. Również elektronika jest najnowszej generacji. Jacht posiada dużą powierzchnię ożaglowania i dość wcześnie trzeba na nim refować żagle.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 115 |
długość (cm) | 1440 |
szerokość (cm) | 435 |
zanurzenie max (cm) | 185 |
ilość koi | 8+2 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 3700 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 53 - 75 |
3 listopada, 2014 03:05
W pełni sie zgadzam z opinia o tym jachcie za wyjątkiem manewrów wymagających cofania.Jacht ten jest zbyt podatny na wszelkie boczne np wiatry w trakcie wspomnianego cofania.Przestrzegam skiperow przed możliwością rożnych „niespodziewajek”.Generalnie jacht super.