Bavaria 50 Cruiser jest naturalnym sukcesorem jachtu Bavaria 49, a w kilku elementach przewyższa swego poprzednika. Oferuje również łatwą obsługę dzięki sprawdzonym rozwiązaniom i wysokiej jakości elementów takielunku i elektroniki oraz dobre właściwości nautyczne pod żaglami i silnikiem.W mesie wygodne kanapki mieszczą 10 osób załogi, a duża lodówka i 140 l zamrażarka zmieści sporo zapasów. Dobra jest wentylacja, dużo schowków w mesie, a wybrany kolor mahoniu stwarza przyjemne wrażenie. Całość jak zwykle funkcjonalna i praktyczna. Ok. 130 m żagla i 75 konny Volvo Penta.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 127,4 |
długość (cm) | 1540 |
szerokość (cm) | 449 |
zanurzenie min. (cm) | 185 |
zanurzenie max (cm) | 210 |
ilość koi | 10+1 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 4200 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 75 - 110 |
14 września, 2014 00:04
Absolutnie najlepszy jacht jaki prowadziłem. Luksus, funkcjonalność i niesamowita pływalność. Łódź ma bardzo mały kąt martwy. Idzie jak przecinak a słucha się stera aż miło a to kolos 15to metrowy i gdzieś wyczytałem że waży ponad 12 ton. Silnik robi z tą łodzią co chcesz. Nie mogę się do niczego przyczepić bo najzwyklej bym zgrzeszył. Pływałem nim po Atlantyku, jestem mega dumny z tego powodu.
6 lipca, 2015 10:20
Zagadzam się z kolegą wyżej tylko w paru punktach.
1 luksus
2 silnik
3 bowtruster
nie zgadzam się z generalizowaniem że kąt martwy jest mały. To zależy od trymu jachtu , ten którym ja miałem przyjemnosć pływać miał kąt martwy jakieś 179 st :). Może trym był zrobiony na „niemieckie pływanie” bo przy wiatrach 2-3 Bf szedł ładnie ale powyżej na bajdewindzie to jakaś tragedia. Kombinowaliśmy na wiele sposobów żeby zmusić to do szybszego płynięcia a tu wielka „kupa kamieni” 7 Bf a to pod wiatr ledwo klechta sie 3 kts