Trap na dziobie i drabinka na rufie to jedne z patentów ułatwiających komunikację pomiędzy pokładem a lądem. Kokpit może pomieścić nawet bardzo liczną załogę, która wcale nie będzie przeszkadzać w pracy sternikowi. Ożaglowanie i olinowanie zostało dokładnie przemyślane w celu uproszczenia obsługi, tak więc wszystkie okucia i regulacje są doprowadzone do kokpitu. Wszystkie elementy osprzętu są wysokiej klasy, co gwarantuje nie tylko łatwą, ale przede wszystkim długą i bezawaryjną obsługę.
Wnętrze jachtu można zdecydowanie nazwać przestronnym. Jego rozplanowanie to również naturalna ewolucja jachtu czarterowego. Mieści w sobie 6 pełnowymiarowych koi (oraz dwie dodatkowe – rozkładane), praktyczny przedział sanitarny i godziwych rozmiarów kambuz (kuchnię). Przy składanym stole, umieszczonym na skrzyni miecza obrotowego może zasiąść do posiłku cała załoga, a w centralnej części jachtu pozycję wyprostowaną, może przyjąć nawet rosły mężczyzna (wysokość 190 cm!). Wszystkie wymiary wnętrza były dopasowywane do ponadprzeciętnych gabarytów niektórych żeglarzy, więc na dwuosobowej koi dziobowej może wygodnie spać nawet trójka studentów. Drewniana zabudowa wnętrza wykonywana jest z dużym smakiem: mahoń i dąb na wykończeniówki, a burty i sufit są wyklejane przyjemnymi w dotyku tkaninami obiciowymi.
Największe zalety Bolera ujawniają się jednak zaraz po odejściu od pomostu. Mimo swoich sporych rozmiarów łódka jest zwinna i łatwo daje się opanować. Dzięki dużej płetwie sterowej bardzo słucha się steru, więc manewry w ciasnych i zatłoczonych portach nie stanowią bariery. Spora powierzchnia ożaglowania dość szybko rozpędza tę ciężką i wysoką jednostkę. Najlepszym dowodem znakomitych osiągów łódki niech będą sukcesy w regatach Pucharu Polski: mistrzostwo Polski w klasie T3 w latach 2002 i 2003, zdobywanie Pucharu Polski w klasie T3 w latach 2000-2003. Dodatkowe atuty Bolera 805 zauważymy w ciasnych przesmykach, gdyż jednostka posiada ogromną inercję i potrafi żeglować ostrzej od większości czarterowych jachtów. Stosunkowo (jak na tę wielkość jachtu) małe zanurzenie kadłuba pozwoli bez problemu podejść do prawie każdego brzegu.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 33 |
długość (cm) | 805 |
szerokość (cm) | 298 |
zanurzenie min. (cm) | 35 |
zanurzenie max (cm) | 155 |
wysokość w kabinie (cm) | 180 |
ilość koi | 8 |
max załogi | 8 |
rodzaj miecza | obrotowy |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 10 - 12 |