Gabaryty jachtu pozwalają przedsięwziąć wyprawy tak po sieci śródlądowych dróg wodnych, jak i po morzach. Z nieco większym silnikiem jacht staje się klasyczną jednostką motorową. Wszystkie założenia przy projektowaniu tego jachtu podporządkowane zostały jednemu celowi – stworzeniu bezpiecznej jednostki, zdolnej do żeglugi w trudnych warunkach morskich, dla załogi liczącej 6 osób (ale umożliwiającej także 1-osobową żeglugę), w miarę szybką, względnie tanią i możliwą do wykonania przez amatora.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 28 - 38 |
długość (cm) | 845 |
szerokość (cm) | 325 |
zanurzenie max (cm) | 85 |
wysokość w kabinie (cm) | 185 - 205 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 6 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 40 |
9 listopada, 2011 11:54
Ciekawa alternatywa w zalewie identycznych mydelniczek.
Zastanawiam się tylko, ile to cudo może też kosztować…
15 maja, 2013 23:47
Sprzedam lub zamienię jacht pełnomorski na mniejszy śródlądowy (najlepiej mieczowy), stalowy, rok 1970. Jest to klasyczna konstrukcja o długości w linii wodnej 8m, długości nadwodnej 8,5, szerokości 2,6m waga 3,6T zanurzenie 1,5m. Zbudowany w stoczni Wiking w Kiel (D). Jest wyposażony w dwucylindrowy silnik Volvopenta 2004 o mocy 18KM. Posiada echosondę oraz pełne wyposażenie do żeglowania, między innymi: grotżagiel, podwójna genua pasatowa, fok, fok sztormowy, tratwa ratunkowa Plastimo z 2008 roku, trzy kombinezony ratunkowe, koło. Posiada dwa sztagi, jeden sztywny, oraz ciągniony maszt aluminiowo-mosiężny. Dołączam wszystkie mapy które posiadam. Zarejestrowany jako jacht morski i gotowy do żeglowania. Stoi w porcie w południowej Norwegii na składanym stojaku (mieści się po złożeniu w środku na podłodze). Wysokość w kabinie 1.9m, cztery miejsca do spania. Dwukrotnie dopłynęliśmy nim do Norwegii – w okolice Bergen, poprzednicy przepłynęli nim Atlantyk. (3246826780 – Allegro) – Adam Bydałek