Dufour 34 projektu Umberto Felci jest jachtem klasy Performance cruiser. Na płaskiej wodzie osiąga pod silnikiem 7 w, podobnie na wiatr przy żegludze ze standardowymi żaglami. Na spinakerze płynie się z prędkością 7 –8 w. Na wiatr i z wiatrem steruje się bardzo lekko. W kokpicie na podłodze znajdują się klinowe oparcia, aby zapobiec zsuwaniu się przy przechyle. Wózek szotów grota znajduje się przed kołem sterowym. Siedzenie sternika jest zdejmowane. Duże koło sterowe obraca się z minimalnym tarciem, prowadzenia szotów i fałów pozwalają także na ruch lin z małym oporem. Wnętrze jachtu jest standardowe, ale pozwala na wygodną noc na kotwicowisku lub nocny kurs na regatach. Wentylacje jest bez zarzutu, wielkość kambuza wystarczająca, proste kanapki w mesie mają odpowiednią długość do spania. W mesie liczne są uchwyty ulokowane w odpowiednich miejscach. Przednia kabina ma wyraźnie zwężenie w kierunku dziobu jak to niestety bywa przy tych długościach jachtu. Zabudowa wykonana jest w jasnym mahoniu, podłoga w teaku, wykonanie instalacji jest bardziej niż wystarczające. Metody budowy są także sprawdzone: ręcznie kładziony laminat poniżej linii wodnej i konstrukcja przekładkowa z pianki PVC powyżej, konstrukcja pokładu jest także przekładkowa. Dobre osiągi, wygodna zabudowa i ładny wygląd zdobyły temu jachtowi duże grono wyznawców. Jacht występuje również w nowej wersji 34 E.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 65 |
długość (cm) | 1060 |
szerokość (cm) | 348 |
zanurzenie min. (cm) | 150 |
zanurzenie max (cm) | 190 |
ilość koi | 6+2 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 1493 - 1740 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 19 - 28 |