
Od kiedy Dufour Yachts został kupiony przez włoską Cantiere del Padro starsze modele Dufour są systematycznie zastępowane jednostkami o widocznym wpływie włoskiej stylistki. Umberto Felci zaprojektował na początku trzy jachty klasy Performance cruisers, Dufour 34, 40 i 44. Następnym jego dziełem jest Dufour 385 klasy cruiser. W porównaniu z powyższymi jachtami 385 posiada nieco większą szerokość, wyższą wolną burtę i niższy współczynnik powierzchni żagli/wyporności. Dufour 365 jest lekki na sterze. Przy 10 – 12 w wiatru na wiatr jacht osiąga ok. 5 w, kąt między halsami wynosi ok. 90 stopni, zwroty może wykonać jedna osoba. Na półwietrze jacht żegluje z prędkością ok. 6 w, a pod 30 KM silnikiem ok. 7 w przy obrotach 2500. Siedzenia przy niedużych, podwójnych kołach sterowych są wygodne. Wózek szotów grota znajduje się grota na dachu nadbudówki i jest z firmy Harken podobnie jak kabestany. Plan zabudowy w mesie jest standardowy, zabudowa solidna jak przestało na jacht oferowany do dłuższej żeglugi i jakościowo bez zarzutu. Dla podniesienia parametrów żeglugi, komfortu i wykończenia jachtów, Dufour zainwestował w próżniowe technologie high tech budowy kadłuba zapewniające jednorodność struktury, sztywność konstrukcji, znakomite wykończenie.Jachty Dufour mają system podłużnic wzmacniany Twaronem w obszarze kilu. Załoga, która jest zainteresowana wygodnym cruiserem, łatwym w obsłudze będzie z niego zadowolona. Dla szukającym regatowych aspiracji bardziej odpowiednie będą jachty Performance Cruisers 34, 40 i 44 tej firmy.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 74,1 |
długość (cm) | 1172 |
szerokość (cm) | 393 |
zanurzenie max (cm) | 195 |
ilość koi | 6+2 |
kil | tak |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 29 |