
Dufour 40 jest utytułowaną jednostką, został jachtem roku 2003 we Francji, otrzymał nominację do jachtu roku 2004, był na liście „Best Boats” 2004 czasopisma Sail Magazine. Jest jachtem klasy Performance cruiser. Jak inne jachtu tej klasy Dufour 34 i Dufour 44 stoczni udanie łączy bardzo dobre charakterystyki żeglugi z wygodą. Jacht wykonano z wykorzystaniem z najnowszych technologii. Kadłub został zbudowany z zastosowaniem próżniowej konstrukcji przekładkowej w układzie PVC/Glass/Kevlar, pokład wykonany jest w próżniowej technologii wtryskowej. Dzięki tym technologiom otrzymano bardzo sztywny kadłub o niższym ciężarze, jednorodną strukturę i dobry wygląd wewnątrz i na zewnątrz. Jacht łagodnie zachowuje się na fali i osiąga dobre prędkości. Posiada ułamkowy takielunek i ergonomiczny kokpit. Wszystkie liny łącznie z refowaniem są sprowadzone do kokpitu. Sternik ma łatwy dostęp do kabestanów podobnie jak do napojów z izolowanego pojemnika. Siedzenie sternika jest zdejmowane. Jacht jest oferowany w kilku wariantach układu kabin z niezmienioną zabudową mesy. Ogólny plan zabudowy jest dość typowy dla tej długości jachtu. Zalety widzi się dopiero w jakości wykonania i przemyślenia detali, wygodzie kabin czy ilości miejsca do sztauowania. Dufour 40 jest lubiany także dzięki swemu atrakcyjnemu wyglądowi. Jacht występuje również w nowej wersji 40 E.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 91 |
długość (cm) | 1235 |
szerokość (cm) | 389 |
zanurzenie min. (cm) | 175 |
zanurzenie max (cm) | 210 |
wysokość w kabinie (cm) | 189 - 195 |
ilość koi | 6+2 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 2380 - 2815 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 39 - 53 |