Dufour 425 projektu Umberto Felci i Patrick Roséo został wybrany jachtem roku przez magazyn Cruising World’s na targach w Annapolis. Prawie pionowy dziób i względnie prosty wznios pokładu przypominają bardziej regatowy Dufour 44. Jacht można zaliczyć do nowoczesnych jednostek o średniej wyporności klasy cruiser, o niewielkiej regatowej inklinacji. Dufour 425 posiada standardowo grot z system lazy jack, ułamkowy takielunek, szeroki kokpit, podwójne koła sterowe. Wózek szotów grota znajduje się grota na dachu nadbudówki. Dla podniesienia parametrów żeglugi, komfortu i wykończenia jachtów, Dufour zainwestował w próżniowe technologie high tech budowy kadłuba zapewniające jednorodność struktury, sztywność konstrukcji, znakomite wykończenie. Jachty Dufour mają system podłużnic wzmacniany Twaronem w obszarze kilu. Dużym plusem Dufour 425 jest dobry dostęp do instalacji wodnej silnika i alternatora. Bardzo staranie zostały wykonane także instalacje elektryczne i wodne. Układ kabin jest standardowy, zabudowa solidna jak przestało na jacht oferowany do dłuższej żeglugi i jakościowo bez zarzutu. Jacht posiada funkcjonalny kambuz i stół nawigacyjny odpowiedniej wielkości. Mesa jachtu jest bardzo elegancka, zabudowana w ciepłym i przyjemnym mahoniu. Dufour 425 jest dobrym jachtem do otwartej żeglugi. Jego dalsze jego plusy dla takiego pływania to duże knagi, specjalny schowek na tratwę ratunkową i uchwyty dla pasów bezpieczeństwa w kokpicie.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 84 |
długość (cm) | 1290 |
szerokość (cm) | 416 |
zanurzenie min. (cm) | 170 |
zanurzenie max (cm) | 210 |
wysokość w kabinie (cm) | 200 |
ilość koi | 6+2 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 2440 - 2500 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 28 - 38 |