Dufour 525, projektu Umberto Felci i Patrick Roseo, jacht 2009 roku magazynu Cruising World w kategorii największych jachtów turystycznych, jest flagową jednostka firmy. Zbudowany został w technologii stosownej przy budowie jachtów klasy Performance Cruiser za wyjątkiem pokładu, w którym nie zastosowane technologii wtryskowej z powodu wielkości jachtu. Kadłub i pokład są zbudowane w technologii przekładkowej powalającej otrzymać sztywny kadłub, redukcję ciężaru oraz dobrą izolację termiczną i dźwiękową. Wzmocnienia z Tawronu są zastosowane w miejscach przychodzenia obciążeń. Jacht posiada ułamkowy takielunek 9/10 i standardowo grot z lazy jacks. Także wysoka wolna burta, mały wznios pokładu, teleskopowy bukszpryt, prawie pionowa stewa dziobowa i niska nadbudówka sprawiają, że jacht jest raczej podobny do regatowych jachtów. Pod pokładem jednak wnętrze projektu Patricka Roséo’ wygląda raczej jak pluszowy apartament niż jacht kabinowy. Domowy wygląd podkreślają prostokątne, a nie okrągłe okna. W mesie króluje mahoń na zmianę z jaśniejszymi wstawkami. Kambuz jest w kształcie U, stół nawigatora o pełnym wymiarze map gwarantuje wygidną pracę. Jacht jest oferowany w 8 układach kabin, od 3 do 5. W czarterach dominuje układ 5 kabin, w którym magazyn z żaglami jest zastąpiony dziobowa kabiną skippera. Dufour 525 posiada także rozwiązania spotykane na większych jachtach, otwierana rufa dla utworzenia platformy rufowej czy elektryczne windy falowe i kabestany. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu kół sterowych i kabestanów oraz sprowadzeniu szotów grota do kokpitu, nawet tak duży jacht mogą obsługiwać dwie osoby, ze spinakerem trzy. Całe wyposażenie pokładowe, w tym solidne kabestany, pochodzi z firmy Harken. Jacht osiąga 8w pod 110 KM silnikiem przy ekonomicznej prędkości, w ostrym bajdewindzie 7 w i w pełnym 10 w. Z całym spokojem można powiedzieć, że Dufour 525 to prawdziwy blue water cruiser.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 128 |
długość (cm) | 1532 |
szerokość (cm) | 490 |
zanurzenie min. (cm) | 200 |
zanurzenie max (cm) | 235 |
wysokość w kabinie (cm) | 188 - 195 |
ilość koi | 8+2 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 4500 - 4850 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 75 - 110 |