W poszukiwaniu jednostki zdolnej do oceanicznych wojaży a jednocześnie wyposażonej bardzo luksusowo Karol Wierzbicki zaprojektował jacht o nazwie Flabria 45. Jednostka jest przeznaczona dla 8-10 osób w zależności od wersji wnętrza. W wersji armatorskiej 6 a nawet 7 osób może żeglować w bardzo komfortowych warunkach w dłuższych rejsach. Flabria 45 to nowoczesny slup z takielunkiem 9/10 i wszystkimi linami sprowadzonymi do kokpitu. Idealnie nadaje się do żeglowania samemu, lub z niedoświadczoną załogą. Centralny kokpit znacząco wpływa na poprawę komfortu żeglugi na fali i przy wietrze od rufy, jednocześnie pozwala wygospodarować znaczną kabinę w części rufowej jednostki. Na pokładzie rufowym znajduje się idealne miejsce do rozłożenia kilku materacy lub małego stolika i krzeseł w czasie wolnym od żeglowania.W części rufowej znajduje się obszerna kabina armatorska z oddzielną kabiną sanitarną i prysznicem. Na lewej burcie jest kabina z kojami piętrowymi dla dwóch osób. Dalej w stronę dziobu jest mesa z miejscami siedzącymi dla wszystkich członków załogi, która łączy się z wydzielonym miejscem na stół nawigacyjny oraz z kambuzem, który umiejscowiony jest na prawej burcie. Na samym dziobie jest dwu-osobowa kabina ze sporą ilością schowków, a pomiędzy mesą i kabiną dziobową jest ubikacja z prysznicem. Kształt kadłuba zaprojektowano bezkompromisowo z nastawieniem na jak najlepszą pracę jachtu na fali. Duże nawisy dziobowy i rufowy zapewniają sporą wyporność zapasową, która podczas żeglugi w złej pogodzie jest nieoceniona. Długa, płytko zanurzona płetwa balastowa zapewnia łagodną pracę na zafalowanym morzu i stabilizuje jednostkę kursowo.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 109 |
długość (cm) | 1340 |
szerokość (cm) | 420 |
zanurzenie max (cm) | 198 |
wysokość w kabinie (cm) | 198 |
ilość koi | 9+1 |
max załogi | 10 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 4700 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 75 |