Grand Soleil 37 pochodzi ze stoczni Cantiere del Prado, której historia zaczęła się w Bolonii w 1974. Ambitnym celem firmy było produkowanie regatowych jednostek, które miałyby możliwie najlepsze charakterystyki żeglugowe oraz elegancki i innowacyjny wygląd. Firma odniosła sukces na rynku i jachty stoczni są ikoną żeglarskiego stylu Made in Italy. Od 2004 filozofia firmy skupia się na produkcji jachtów klasy racer/cruiser o bardzo dobrych osiągach. Grand Soleil projektu Botin & Carkeek wygrywał wiele regat IRC, IMS i ORC. Jedne z ostatnich zwycięstw na Grand Soleil 37odniósł Fausto Pierebon w Atenach w 2008 w regatach ORC, w których pokonał on 51 innych jachtów z 9 krajów. Zaletami Grand Soleil 37 oprócz szybkości w każdych warunkach są także łatwe prowadzenie jachtu i jego dobre zrównoważenie. Jacht posiada zmniejszoną powierzchnię zmoczoną kadłuba, klinowy kształt wejścia kadłuba, maksymalną szerokość przesuniętą do rufy i dobry rozkład objętości kadłuba. Firma przykłada bardzo dużą wagę do wykończenia szczegółów, czego można oczekiwać po jachcie z górnej półki. W Grand Soleil 37 plan mesy jest prosty, stół nawigacyjny funkcjonalny i wygodny, kambuz praktyczny. Cantiere del Pardo stosuje tradycyjne technologie budowy, sprawdzone i ulepszane w każdym szczególe, z stosowaniem grodzi laminowanych do kadłuba. Kil jest mocowany do wewnętrznej kratownicy, aby równomiernie wprowadzić obciążenia od kilu do laminatu i jej galwanizowanej stalowej struktury.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 72 |
długość (cm) | 1170 |
szerokość (cm) | 368 |
zanurzenie min. (cm) | 160 |
zanurzenie max (cm) | 200 |
ilość koi | 6+1 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 2100 - 2300 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 38 |