Grand Soleil 43, projektu biura J&J Design został zbudowany we włoskiej stoczni Cantiere del Pardo. Jest jachtem klasy racer/cruiser i w obu obszarach sprawdza się bardzo dobrze. Jest bezpieczny w każdych warunkach pogodowych, przy dużej powierzchni ożaglowania ma bardzo dobre osiągi. Jacht jest prosty w dobrym sensie tego znaczenia: funkcjonalny i łatwy w obsłudze przy cały ruchomym takielunku sprawdzonym do kokpitu. Grand Soleil 43 lekko się prowadzi na bardzo dużym kole sterowym. Regatowcy docenią płynnie regulowany z kokpitu wózek foka, dla turystów zaletą będzie ster strumieniowy. Półpokłady i kokpit są wyłożone w teaku. Niska nadbudówka zapewnia dobrą widzialność, kokpit jest wygodny i praktyczny. Pracy silnika prawie nie słychać. Wnętrze jachtu jest wykonane w mahoniu, plastikowa podłoga imituje teak, ale możliwa jest także podłoga w teaku. Jedno i drugie ma swoje zalety i wady. Sama zabudowa jest wykonana bardzo starannie, a detale pokazują doświadczenie stoczni. Przykładem jakości wykonania są metalowe obramowania na drzwiach, przejrzyste kodowanie przewodów elektrycznych numerami i literami. W mesie biała tapicerka elegancko kontrastuje z mahoniową zabudową. Kadłub wykonywany jest ręcznie z 10 warstw jednokierunkowego włókna szklanego i 11 warstw żywicy i usztywniany przez 8 podłużnic i 12 wręg i grodzi. Połączenie kadłuba pokładu jest klejone i nitowane w 560 punktach. Osprzęt pochodzi z najlepszych firm: Sparcraft – maszt i bom, Harken – kabestany i wózki, Lewmar – luki, Goiot – okna, Spinlock – knagi, Solimar – sterowanie, Yanmar – silnik. Stocznia oferuje bardzo różne konfiguracje jachtu odnośnie takielunku, pokładu i zabudowy wnętrza w zależności od potrzeb i zasobności portfela zamawiającego.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 120 |
długość (cm) | 1395 |
szerokość (cm) | 426 |
zanurzenie min. (cm) | 230 |
zanurzenie max (cm) | 250 |
ilość koi | 8+1 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 2580 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 56 |