EM Yachts zaprojektowało i zbudowało pierwszego Huzara w roku 2008 i zadebiutował on na targach w Duesseldorfie w 2009 roku wzbudzając bardzo duże zainteresowanie. Architektura jachtu została wykonana przez Tymona Butkiewicza, konstruktora równie udanego Huzara 21 a innowacyjny design zapewnił Wojtek Wesołek, bardzo utytułowany projektant przemysłowy młodego pokolenia. Koncepcja Huzara 28 to jacht dla dżentelmena o wysokich osiągach, który nie wymaga kwalifikacji regatowych od załogi i zaprojektowany jest do łatwej obsługi. Jacht standardowy realizujący tę koncepcję wyposażny jest w grotżagiel o kształcie zbliżonym do jachtów typu America Cup i jednocześnie w takielunek bez achtersztagu i baksztagów oraz fok samohalsujący w bomem Hoyta. Zapewniono wysoki stosunek balastu do powierzchni ożaglowania. Jednocześnie jacht posiada bardzo estetyczne i wygodne wnętrze z miejscem do spania dla czterech osób i szereg urządzeń zapewniających komfort jak wysuwny moduł kambuza, szufladę lodówki kompresorowej na chłodne napoje oraz pełnowymiarowe pomieszczenie z elektryczną toaletą morską. Standardowy silnik stacjonarny o mocy 14 KM z napędem typu saildrive zapewnia bardzo dobre osiągi w przypadku ustania wiatru. Jako jedna z tylko dwóch polskich stoczni EM Yachts produkuje Huzara 28 w techologii infuzji z kadłubem epoksydowym. Zapewnia to wysoką wytrzymałość kadłuba przy niskiej masie. Jacht jest wyposażony w takielunek stały szwedzkiej firmy Selden oraz osprzęt pokładowy firmy Harken. Dla podwyższenia osiągów jacht może być dostarczany z takielunkiem węglowym.
Po targach w Duesseldorfie napisali:
Yachting World “… Jazzy looking…pokazujący świeże spojrzenie wywodzące się z przemysłu motocyklowego i samochodowego… cool design…”
Niemiecki Yacht „… mała sensacja… Po Wally, Brenta&Co teraz jachty Huzar wzbogacają rynek …”
Norweski Seilas „… prawdopodobnie najbardziej innowacyjny jacht na tej wystawie, pełen nowych przekonujących koncepcji…”
W raportach z testów napisali:
Zegler Zeitung „…miłość od pierwszego wejrzenia… ziarnko łobuzerii…”
Boots Handel „ …cooler daysailer…”
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 44 |
długość (cm) | 855 |
szerokość (cm) | 259 |
zanurzenie max (cm) | 190 |
wysokość w kabinie (cm) | 155 |
ilość koi | 4 -6 |
max załogi | 6 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 1200 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 14 |
30 styczeń, 2012 23:18
ILE ta łodka kosztuje w wersji morskiej ,ktos wie
4 lipca, 2012 00:34
Oklo 155 tys pln. jest jedna aukcja na allegro