Jumper 19 – więcej niż Micro. Ten nowy niewielki cruiser nawiązuje nie tylko nazwą, ale i stylistyką do Jumpera 550, jachtu klasy Micro cruiser, zwycięzcy Mistrzostw Świata z 2000 r. Różnica długości pozornie nieduża, tylko 35 cm, ale, w tak niewielkiej łódce okazuje się znacząca, pozwoliła bowiem na wygospodarowanie wnętrza niemal jak w „dorosłym” jachcie z 4 kojami kambuzem, stołem montowanym na skrzynce miecza obrotowego, bakistami w kojach i jaskółkami. Wysokości w kabinie (1,4 m) też nie powstydził by się większy jacht. Kambuz zabudowano na lewej burcie między koją dziobową i mesą. Szafka kambuzowa oraz symetryczna,na prawej burcie szafka na rzeczy osobiste załogi wzmacniają konstrukcję kadłuba i pokładu. Prostota osprzętu oraz takielunku zredukowanego do want kolumnowych, stenwant i sztagu, w połączenie z rolerem foka gwarantuje, że z obsługą Jumpera 19 poradzi sobie nawet niezbyt wykwalifikowany żeglarz. Dzięki dużemu współczynnikowi balastowemu jacht żegluje bezpiecznie nawet przy silnych wiatrach Przewidziano dwie wersje ożaglowania: turystyczną o niewielkiej sumarycznej powierzchni (16,1 m2) żagli stawianych na niższym maszcie, oraz „sportową” do regat w klasie T1 (17,7 m2).
Jumper 19 w wersji regatowej potwierdził swe waloru już pod koniec sezonu 2006, zajmując miejsca na podium w regatach. Żeglarzom turystom, oprócz sporej dawki adrenaliny, dzięki niewielkim gabarytom i masie, da szansę na eksploracje akwenów położonych poza głównym szlakiem jezior mazurskich. Można go bowiem przewieźć bez problemu za każdym średniolitrażowym samochodem osobowym.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 16, 1 - 17,5 |
długość (cm) | 585 |
szerokość (cm) | 250 |
zanurzenie min. (cm) | 23 |
zanurzenie max (cm) | 120 |
wysokość w kabinie (cm) | 140 |
ilość koi | 4 |
max załogi | 4 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa miecza (kg) | 50 |
masa balastu (kg) | 250 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 4 - 6 |