W dzisiejszych czasach wyprodukowanie jachtu staje się coraz droższe, a klient oczekuje jachtów coraz większych i wygodniejszych, za które nie chce znacznie więcej płacić. Laguna to nowoczesna jednostka turystyczna, w której położono nacisk na bezpieczeństwo, wygodę, łatwość obsługi oraz koszty produkcji. Podczas budowy Laguny wykorzystano 25-cio letnie doświadczenie wykonawcze stoczni i regatowe projektanta. Zrealizowano też wiele cennych uwag właścicieli największych firm czarterowych w Polsce.
Głównym źródłem oszczędności są tu same wymiary jachtu, w którego wnętrzu został zrealizowany program hotelowy z większych jednostek. Nowoczesna bryła szerokiego kadłuba z prawie pionowym dziobem i pękatymi burtami pozwoliła wygospodarować we wnętrzu wystarczająco dużo miejsca nawet dla 6-7 osób. Znajdzie się tam obszerny przedział sanitarny, kambuz z kuchenką i zlewem oraz stół umożliwiający wspólne spożycie posiłku całej załodze. Wysokość we wnętrzu (ok. 183 cm) z pewnością zadowoli wielu żeglarzy. Rekordową wysokość (min. 60 cm) uzyskano nad poprzeczną koją nad kokpitem, na której wyśpi się nawet dwu-metrowy żeglarz. Obszerne jaskółki, schowki za oparciami i bakisty pod kojami pozwolą na zasztauowanie rzeczy osobistych nawet licznej rodziny. Lagunę będzie się dało prowadzić pod pełnymi żaglami przy silniejszym wietrze i niewiele będzie miejsc na Mazurach, w których nie dobije do brzegu. Połączenie kształtów kadłuba i masy balastu w dnie gwarantuje, że Laguna spełni bardzo rygorystyczne kryteria bezpieczeństwa. Szczególny nacisk położono na łatwość prowadzenia jednostki w trudnych warunkach i ciasnych manewrach. Zapewni to odpowiednie umiejscowienie środka wyporu, położenie balastu oraz wyjątkowo duże płetwy. Plażowy pokład z pewnością zostanie doceniony przez płeć piękną, a częściowo otwarta rufa i trap na dziobie będą ułatwiały kontakt z lądem. Na rufie znajdują się bakisty i obszerny achterpik, który opcjonalnie może być przerobiony na studzienkę silnika. Dla żeglarzy preferujących silnik zaburtowy przewidziane jest specjalnie przetłoczenie pod pantograf i stopień dla stopy „operatora”.
Sprzęt i takielunek to kolejne źródło oszczędności. Na niezbyt wysokim maszcie postawiono umiarkowanej wielkości żagle. Dzięki właściwym proporcjom i profesjonalnemu wykonaniu będą wystarczającym napędem dla szybkiego i nowoczesnego kadłuba. Niski maszt to także wygoda podczas częstego kładzenia i stawiania mazurskim szlaku. Wszystkie liny łącznie z kotwiczną będą sprowadzone dla wygody do kokpitu. W kokpicie znajdziemy specjalne gniazdo na rozkładany stolik portowy i ewentualny barek. Roler na sztywnym sztagu, Lazy Jack i patent do kładzenia masztu podkreślają rodzinny charakter jednostki.
Laguna w swojej klasie jest z pewnością mistrzem komfortu oraz bezpieczeństwa.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 29 |
długość (cm) | 730 |
szerokość (cm) | 274 |
zanurzenie min. (cm) | 34 |
zanurzenie max (cm) | 145 |
wysokość w kabinie (cm) | 180 |
ilość koi | 4 - 8 |
max załogi | 8 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa miecza (kg) | 80 |
masa balastu (kg) | 600 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 8 - 12 |
16 stycznia, 2014 08:15
Długo trwało zanim zdecydowałem się na budowę tego jachtu.Rozważałem kilka możliwości bo jak wiadomo w tym segmencie jest sporo jachtów.Po analizie za i przeciw padło na Lagunę 25(730).Dzisiaj mogę zdecydowanie stwierdzić że dokonałem doskonałego wyboru.Jacht jest szybki na każdym kursie,bezpieczny i pakowny.Wysokość w kabinie ponad 180 cm zadowoli wielu żeglarzy.Obszerne wnętrze to komfortowe przebywanie 4 osób.Jacht użytkowałem w poprzednim sezonie bardzo intensywnie w każdych warunkach pogodowych łącznie z wiatrami 7-8B, nigdy nie zawiódł.Drobnym mankamentem jest manewrowanie w porcie przy podniesionym mieczu gdy wieje silniejszy wiatr ale to dolegliwość wszystkich obecnie produkowanych jachtów posiadających wysoką wolną burtę.Jacht doskonale radzi sobie pod silnikiem ,według mojej oceny silnik 8 kM to minimum jakie powinien posiadać.Gorąco polecam !!!!!!!!!!!!!