Lavezzi 40 pojawił się w czarterach w 2003 i jest przykładem stałego rozwoju katamaranów Fountaine Pajot. Stanowisko sternika jest wygodne, o dobrej widzialności, dźwignie łatwo się obsługuje. Wejście do dużego kokpitu jest proste, bakisty duże. Otwarty, duży i jasny salon jest zabudowany w białym winylu i drewnie, z kambuza blisko jest do stołu, który służy zarazem jako stół nawigacyjny do pracy z mapami. Nowością jest technologia wykonywania kadłuba zapewniającą wszędzie gładki laminat, a kile jest tak zaprojektowany aby w przypadku zderzenia mógł przejąć obciążenia bez uszkodzenia kadłubów. Dwa silniki diesla z napędem saildrive, z łatwym dostępem, gwarantują efektywne manewrowanie. Przy wietrze 10 – 12 w. katamaran osiąga łatwo 6/7 w. bajdewindzie i na kursach wolnych. Przy 2- 3 m fali jednostka łatwo pracuje na fali. Lavezzi 40 samodzielnie dopływa ze stocznii do odbiorców, co pozwala na sprawdzenie jego morskiej dzielności. Fountaine Pajot posiada ogromne doświadczenie w budowie krążowniczych katamaranów i Lavezzi 40 dobrze to pokazuje.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 88 |
długość (cm) | 1190 |
szerokość (cm) | 650 |
zanurzenie max (cm) | 110 |
ilość koi | 8+1 |
kil | tak |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 2x20 |