Ten niezwykły jacht o pięknych harmonijnych kształtach oczarował już wielu doświadczonych żeglarzy swoją wspaniałą ergonomią i fantastycznymi osiągami. Majestic 24 otrzymał wiele wyróżnień za jego design i walory regatowe. To łódź z której jesteśmy bardzo dumni. Zachowanie Majestica 24 w żegludze na silnych wiatrach usatysfakcjonuje najbardziej wymagających skipperów. Każdy, kto żegluje na Majesticu po raz piewszy, wraca uśmiechnięty. Kadłub jest wykonywany ręcznie przez doświadczonych szkutników, pod nadzorem żeglarzy zawodowych, startujących od wielu lat w regatach.
KONSTUKCJA KADŁUBA
Konstrukcja jachtu oparta jest o technologię skorupową z laminatów poliestro- wo-szklanych. Składa się z trzech skorup głównych: pokładu, kadłuba oraz konstrukcyjno-wyposażeniowej wkładki dennej, wzmocnionych wybudową sklejkową. Skorupy główne usztywnione są przekładką o gr. 10 mm z pianki PCV. Wszystkie składowe kadłuba jachtu lączone są ze sobą na stałe przez klejenie i zlamiknowywanie laminatem poliestrowo-szklanym. W miejscach mocno obciążonych punktowo skorupy te wzmocniono odpowiednio wstawkami metalowymi. Wszystkie detale wykonane z drewna zabezpieczono przed działaniem wody przez lakierowanie. Wszystkie detale wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego.zabezpieczono przed działaniem wody od zewnątrz warstwą specjalnej żywicy poliestrowej zwanej żelkotem, a od wewnątrz warstwą żywicy poliestrowej zwanej tokotem. Detale stalowe wykonano ze stali nierdzewnych polerowanych.
BALAST
Jacht posiada wlaminowany na stałe w kadłub – stalowy balast wewnętrzny o ciężarze 240 kg oraz w płetwę mieczową wykonaną z laminatu poliestrowo-szklanego o ciężarze 150 kg. Płetwa mieczowa jest częściowo wypełniona zalaminowanym balastem stalowym i może być blokowana na stałe w swoim dolnym skrajnym położeniu.
STER
Pawężowy uchylny lub szybrowy z możliwością podnoszenia w czasie postoju. Ster umieszczony jest na pawęży, sterowany z kokpitu przy pomocy rumpla. Płetwa steru wykonana jest z laminatów poliestrowo-szklanych.
OTWORY KOMUNIKACYJNE W POKŁADZIE
Do wnętrza jachtu prowadzą dwa otwory komunikacyjne: pierwszy zlokalizowany w kokpicie luk zejściowy wyposażony w zdejmowaną klapę, zastawkę oraz komplet worków na fały i genaker, oraz luk rufowy zlokalizowany w kokpicie. Obydwa luki zapewniają pełną strugoszczelność. Dodatkowo jacht zaopatrzony jest w standardowy luk awaryjny umieszczony w przedniej części kabiny, zamykany wodoszczelnie.
KOKPIT ZAŁOGOWY
Obszerny kokpit o długości 3,20 m, szerokości 1,80 m i głębokości 0,40 m, wyposażony jest w odpływ odprowadzający wodę na zewnątrz jachtu. Wszystkie otwory w ściankach kokpitu usytuowano na wysokości większej niż 150 mm od jego dna.
NAPĘD JACHTU
Podstawowym napędem jachtu jest ożaglowanie trójkątne składające się z fo-ka, grota i genakera. Dodatkowo jacht może być wyposażony w fok sztormowy. Ożaglowanie wsparte jest na maszcie z profilu duraluminiowego wzmocnionego linami stalowymi. Maszt ustawiony jest na pokładzie nad pilersem na specjal-nym okuciu umożliwiającym jego położenie po wypięciu sztagu. Alternatywnie jacht może być napędzany motorem przyczepnym o mocy do 4 KM zamocowanym na rufie.
PRZEZNACZENIE JACHTU / ZAKRES ŻEGLUGI
Jacht ten przeznaczony jest do uprawiania sportów wodnych kwalifikowanych: treningów, regat przez wykwalifikowaną 4-osobową załogę w porze dziennej.
Kategoria projektowa C PRZYBRZEŻNA – jacht przeznaczony do rejsów na wodach przybrzeżnych, w zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach przy sile wiatru do 6° w skali Beauforta i wysokości fali do 2 m. Certyfikat Germanischer Lloyd.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 30 |
długość (cm) | 728 |
szerokość (cm) | 248 |
zanurzenie min. (cm) | 26 |
zanurzenie max (cm) | 183 |
ilość koi | 4 |
max załogi | 4 |
rodzaj miecza | szybrowy |
masa miecza (kg) | 150 |
masa balastu (kg) | 400 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 4 |