Nowoczesny, turystyczny jacht zaprojektowany przez Sławomira Marczaka w jednym z wiodących programów konstruktorskich.Małe zanurzenie, duża stateczność i chmura żagli gwarantują dużą sprawność jednostki. Silnik stacjonarny lub zaburtowy w studzience. Dziewięć metrów długości kadłuba, a w środku 10 koi – cztery niezależne, zamykane kabiny sypialne – kuchnia i łazienka. Przestronna mesa i kokpit zapewniają dostatek miejsca dla całej załogi. Dzięki nowoczesnemu designowi, dobrze rozplanowanemu wnętrzu i doskonałym parametrom technicznym jacht ten już przed premierą cieszy się dużym zainteresowaniem.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 41,9 |
długość (cm) | 985 |
szerokość (cm) | 350 |
zanurzenie min. (cm) | 27 |
zanurzenie max (cm) | 150 |
ilość koi | 10 |
max załogi | 10 |
rodzaj miecza | obrotowy |
rodzaj silnika | w studzience |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 15 - 18 |
22 kwietnia, 2012 16:13
Pływając Nubian 29 w dniu 11 kwietnia 2012 roku podczas wietrznej pogody muszę potwierdzić fakt ,że to jeden komfortowo wyposażonych i najbezpieczniejszych jachtów producentów w Polsce.Jest to jacht klasy turystycznej co do klasy regatowej bym polemizował.Został profesjonalnie zabudowany w mahoniu i wyposażony w dobrej klasy osprzęt. Linia szerokiego kadłuba z prawie pionowym dziobem i pękatymi burtami pozwoliła wygospodarować we wnętrzu miejsca nawet dla 10 osób w 4 zamykanych kabinach 2-osobowych oraz przestronnej messie. Przedział sanitarny zamieniłem w garderobę z wieloma szufladami których wogóle nie było wcześniej i licznymi wnękami jak i wieszakami. Kambuz ze stacjonarną kuchenką dwupalnikową i zlewem, lodówką oraz stołem umożliwiającym wspólne spożycie posiłku całej załodze jest ok. Niezależne ogrzewanie wnętrza jachtu pozwoliło mi na miłe spędzenie czasu przy niesprzyjającej pogodzie podczas pierwszego pływania. Wysokość we wnętrzu ok. 200 cm. Wyjątkową dużą przestrzeń uzyskano nad kojami rufowymi pod kokpitem, na których wyśpią się nawet bardzo wysocy żeglarze pod warunkiem,że nie będą energicznie wstawać gdyż wysokość jest bardzo ograniczona. Obszerne jaskółki, schowki za oparciami i bakisty pod kojami swobodnie mieszczą cały bagaż załogi pod warunkiem,że załoga stanowi 4-6 osób. Fakt,ze Nubiana 29 dał się łatwo prowadzić również przy silniejszym wietrze. Jacht ten spełnia bardzo rygorystyczne kryteria bezpieczeństwa.Wczesniej miałem Phillę 880 więc Nubian 29 jest bardziej bezpieczny. Łódź łatwo prowadzi się w trudnych warunkach pogodowych i jest stosunkowo zwrotna zwaszcza do pomocy można zawsze zastosować silniczek strumieniowy. Zapewnia to odpowiednie umiejscowienie środka wyporu, odpowiedni balast i duża płetwa sterowa. Plażowy pokład z pewnością zostanie doceniony przez płeć piękną, pod warunkiem,że nie będzie wiało.Duża zaleta jachtu to częściowo otwarta rufa z balkonikiem prysznicowym ułatwią szybkie wejście na jacht jak i zejście na ląd. Moja ocena 0d 0-5 napewno jest to pewne 4 z duzym plusem.