Pasja 1201

12345 brak ocen, bądź pierwszym który oceni ten jacht
Loading ... Loading ...
Pasja 1201

„Pasja 1201” jest mocnym jachtem stalowym, o obłym kadłubie, przeznaczonym do turystyki oceanicznej. Jest to jacht armatorski z kabinami dla gości. Przeznaczony do budowy profesjonalnej. Uzyskanie gładkości i płynności powierzchni stalowego kadłuba wymaga od wykonawców doświadczenia w budowaniu jachtów o obłych kadłubach. Zabudowa wnętrza ze szlachetnych gatunków drewna indywidualnie uzgadniana z armatorem. Dobrano wyposażenie najlepszych firm, rzeczywiście sprawdząjące się w morzu. Obecna wielkoseryjna produkcja jachtów w dużym stopniu dostosowana jest do wymagań firm czarterujących jednostki, głównie na bezpiecznych akwenach i w dobrych lub ograniczonych warunkach pogodowych. „Pasja 1201” pod względem bezpieczeństwa, własności nautycznych w trudnych warunkach, trwałości, komfortu oraz jakości wnętrza, ma zdecydowanie przewyższać jednostki z produkcji wielkoseryjnej. Przy wysokim komforcie, dzielności, stateczności i umiarkowanym zanurzeniu, ma dać jak najwięcej radości z żeglowania. Osprzęt zaprojektowano tak, by jeden żeglarz mógł poradzić sobie z prowadzeniem jachtu.

Oryginalnie rozwiązano wnętrze. Jego funkcjonalność i przestronność są niespotykane w jachtach nawet znacznie większych. Mogąca pomieścić całą załogę mesa łączy się z kambuzem i stanowiskiem nawigatora w jedno pomieszczenie o wymiarach 4,30×4,10m. Na PB nieprzerwany ciąg komunikacyjny o długości 4,90 m. Rozplanowanie mieszczącego pełne wyposażenie kambuza pozwala na bezpieczną pracę na fali. Kuk ma oparcie i może obie ręce wykorzystać dla przygotowania posiłków. Pod kokpitem pomieszczenie maszynowni z osobnym wejściem. W maszynowni umieszczono silnik, bojler, nagrzewnicę powietrza, hydrofory, pompy, akumulatory. Gdy chcemy skontrolować lub naprawić urządzenie, nie musimy  rozbierać zabudowy jachtu. Nie dezorganizujemy życia załogi. Przez drzwi mieszczące się obok zejściówki wchodzimy do maszynowni i możemy skontrolować pracę urządzeń. Załoga ma do dyspozycji cztery dwuosobowe kabiny. Każda kabina z własną łazienką wyposażoną w umywalkę, prysznic, toaletę. To przekracza dzisiejsze standardy. Rozwiązanie takie zapewnia  prywatność, skuteczny wypoczynek i dobre samopoczucie żeglarzy. Koje w kabinach dziobowych umieszczono blisko śródokręcia przez co są mniej narażone na ruchy kadłuba na fali. Kabina armatorska mieści się na PB na rufie. Jest obszerniejsza od pozostałych. Toaletę i prysznic zaprojektowano w osobnych pomieszczeniach. Koja ma ok. 1,95m x 2m i jest doświetlana dwoma lukami umieszczonymi w pawęży. Stateczność jachtu pozwala na używanie zarefowanych marszowych żagli również w sztormie. Dodatni zakres stateczności wynosi 130,5 stopnia.
Zaprojektowano kadłub stalowy wzmocniony ramami wręgowymi, wzdłużnikami i dennikami. Wytrzymałość kadłuba pozwala czuć się bezpiecznie w sztormowych warunkach i daje możliwość przetrwania kolizji z inną jednostką lub dnem. Spawana płetwa balastowa z wewnętrznym balastem jest silnie związana z kadłubem za pomocą gęsto rozmieszczonych wysokich denników by zminimalizować ryzyko uszkodzeń przy wejściu na mieliznę. Układ usztywnień mieszany. Na dnie poprzeczny dla uzyskania większych zbiorników, mocniejszego związania płetw, lepszego spływu wody do zęzy, gęstszego podparcia podłóg. Wzdłużny układ usztywnień na burtach pozwala uniknąć wyraźnych odkształceń montażowych i obniżyć ciężar. Powierzchnię bocznego oporu podzielono między kil i statecznik steru dla uzyskania małego zanurzenia, stateczności kursowej i ochrony steru. Zrównoważony ster wymaga niewielkich sił, co zwiększa trwałość i niezawodność układu sterowania. Pokład ma konstrukcję stalową. Powierzchnie przeciwślizgowe na pokładzie i pokładówce w postaci teakowej klepki królewskiej. Szerokie półpokłady, wygodne miejsce do pracy i opalania dla całej załogi. Kokpit głęboki, obszerny, dobrze osłonięty – może być całkowicie zamknięty dakronową osłoną przed wpływem pogody. Sternik ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach w pozycji siedzącej.

Specyfikacja techniczna:

powierzchnia żagli (m2)83
długość (cm)1240
szerokość (cm)4168
zanurzenie max (cm)166
wysokość w kabinie (cm)210
ilość koi8 + 3
max załogi11
kiltak
masa balastu (kg)3300
rodzaj silnikastacjonarny
moc silnika (KM)40 - 60

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Autoryzowany dealer marki Evinrude, posiada w swojej bogatej ofercie tylko oryginalne części do silników. Sprawdź: części evinrude do silników zaburtowych od 15 KM do 300 KM. Fachowe doradztwo i pomoc, szybkie dostawy.
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Honda . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Mercury . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Katalog silników zaburtowych. Zdjęcia, opinie użytkowników. Silniki zaburtowe : Honda, Yamaha, Evinrude. Porównaj dane techniczne - wybierz najlepszy silnik dla swojej łodzi