Jest to motorowo – żaglowy jacht przeznaczony do wygodnej turystyki dla 3-osobowej załogi. Istnieje możliwość rozłożenia koi dziobowej i uzyskania w ten sposób dodatkowych miejsc do spania. Proste ożaglowanie o stosunkowo niewielkiej powierzchni nie wymaga użycia kabestanów i gwarantuje spokojną żeglugę. Maszt kładziony. Szeroki kadłub o wysokich burtach i duży współczynnik balastowy zapewnią stateczną i suchą żeglugę. Na wersji gaflowej będziemy żeglowali szybciej, częściej jednak trzeba będzie refować żagle. Długi kil jest bezpieczny przy gwałtownych wejściach na mieliznę – nie grozi uszkodzeniem konstrukcji kadłuba. Niewielkie zanurzenie pozwoli żeglować po płytkich wodach. Chroniony stepką ster posiada stopnie do wychodzenia na pokład. Sterowanie rumplem z kokpitu lub szturwałem ze sterówki np. podczas deszczu. W obszernym odpływowym kokpicie studzienka silnika przyczepnego. Silnik ten z wierzchu nakryty jest podnoszoną ławką rufową. Rozwiązanie takie utrudnia kradzież silnika pozwalając jednak na jego obsługę. Istnieje możliwość montażu silnika stacjonarnego. We wnętrzu trzy wygodne 2-metrowe koje, kambuz, zamykany przedział WC, duży stół w mesie, stanowisko wewnętrznego sterowania oraz liczne szafki i szafy ubraniowe. W sterówce wysokość stania. Jest to jacht dla tych, którzy lubią wygodną żeglugę turystyczną z niewielką załogą. Kadłub o konstrukcji sklejkowej z pasów sklejki łączonych na zakładkę co nadaje jachtowi wygląd kuterka. Wszystkie pasy poszycia opracowano jako powierzchnie rozwijalne, zapewni to łatwość poszywania. Maszt i bom drewniane, odpowiadające stylowi kadłuba. Balast w postaci kształtki wykonanej ze złomu zalanego betonem.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 15 - 25 |
długość (cm) | 590 |
szerokość (cm) | 240 |
zanurzenie max (cm) | 58 |
wysokość w kabinie (cm) | 180 |
ilość koi | 3 |
max załogi | 3 |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 300 |
rodzaj silnika | w studzience |
moc silnika (KM) | 4 - 6 |