„Pasja 925” konstrukcji Janusza Maderskiego została zaprojektowana jako jacht przeznaczony do budowy amatorskiej z łatwych w obróbce i dostępnych materiałów, przy możliwie największym ograniczeniu kosztów. Stąd prosta konstrukcja sosnowa oparta na wręgach wycinanych. Poszycie listewkowe laminowane. Wymiary elementów wnętrza dostosowano do wymagań osób wysokich. Balast może być wyjmowany do transportu. Balast stały, tylko do pływań śródlądowych, można zastąpić balastem wodnym umieszczonym w miękkich zbiornikach pod kojami. Wnętrze dostosowano do potrzeb ceniącej wygodę rodziny. Podział na trzy kabiny stwarza możliwość wypoczynku w samotności, co w dłuższym rejsie jest ważne dla zachowania przyjaznej atmosfery wśród załogi. Koja rufowa dł.2,10m pozostałe koje mają po 2m długości. Obszerna toaleta z możliwością zainstalowania prysznica, duży stół nawigacyjny z wygodnym siedziskiem oraz obszerny kambuz, z którego trudno wypaść nawet na dużej fali, tworzą wygodne i przestronne wnętrze. Stateczność. Jacht zaprojektowano tak by połączyć dobrą stateczność przy małych kątach przechyłu z duzym zakresem stateczności dodatniej. Jach jest zdolny nieść pełne żagle w bejdewindzie do 6B. Zakresy stateczności dodatniej dla poszczególnych wersji:
- wersja mieczowa – 128 stopni przechyłu
- wersja mieczowa z pływajacym masztem – 135 stopni przechyłu
- wersja balastowa – 148 stopni przechyłu
- wersja balastowa z pływajacym masztem – 165 stopni przechyłu
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 37 |
długość (cm) | 925 |
szerokość (cm) | 314 |
zanurzenie min. (cm) | 35 |
zanurzenie max (cm) | 115 - 170 |
wysokość w kabinie (cm) | 195 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 6 |
rodzaj miecza | obrotowy |
kil | tak |
masa balastu (kg) | 1000 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 18 - 25 |