Jacht uniwersalny, zarówno do czarteru jak i dla prywatnych armatorów, musi spełniać wiele sprzecznych warunków. Udało się to w przypadku Phobosa 24, uniwersalnego cruisera do żeglugi zarówno po śródlądziu jak i po morskich wodach wewnętrznych. W nowoczesnej ale umiarkowanej stylistycznie formie doskonale wykonanego kadłuba jak i pokładu zawarto obszerne i kompletne wnętrze z 6 kojami, pomieszczeniem sanitarnym, kambuzem z wodą czystą i zaburtową, szafą, licznymi bakistami i jaskółkami na rzeczy osobiste załogi. Zabudowa może być wykonana w dowolnym, wybranym przez armatora gatunku drewna. Jacht sprawia przy tym przyjemność załodze, żeglując szybko i łatwo manewrując przy każdej sile wiatru. Przyjemność tę pogłębia łatwa obsługa dzięki wyposażeniu w nowoczesne urządzenia pokładowe jak np. roler foka, lazy jack, winda do kładzenia masztu. Kadłub jachtu z laminatu poliestrowo-szklanego ma konstrukcję monolityczną, wzmocnioną zabudową wnętrza oraz wzdłużnikami i dennikami o przekroju trapezowym również laminatu poliestrowo-szklanego. Samonośny pokład natomiast wykonany również w formie negatywowej w technologii przekładkowej z rdzeniem z modyfikowanej pianki PCV-Herex.
Jacht posiada certyfikat CE dla kategorii projektowej C.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 28 |
długość (cm) | 720 |
szerokość (cm) | 250 |
zanurzenie min. (cm) | 30 |
zanurzenie max (cm) | 130 |
wysokość w kabinie (cm) | 170 |
ilość koi | 6 |
max załogi | 6 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa miecza (kg) | 70 |
masa balastu (kg) | 400 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 8 - 12 |
12 listopada, 2010 20:45
witam.
Mam już Phobosa , ale już dziś wiem , że następna łódź będzie z Dalpolu.
Poznałem stocznię osobiście oraz warunki w jakich powstaje łódka.Jestem dumny ,że moja łódź nie pochodzi z „szopy”
28 października, 2014 22:47
Jacht jest ok do pływania rodzinnego. Wygodny dla 5 osób. Wykonanie solidne choć kilka rzeczy trzeba było poprawić; np. mocowanie steru (wyczuwalne były minimalne luzy) podkładki teflonowe załatwiły sprawę, choć szerokie zlicowanie byłoby lepsze; na dzień dobry koniecznie trzeba było podzielić bakisty rufowe: aby sięgnąć po coś trzeba było zanurkować do pasa. Jeśli ktoś chce regatować to odpada: na wiatr chodzi powyżej 42o, półwiatrem i pełnymi rewela. Ostro nie chce pływać i koniec. Żagle mamy szyte na miarę na indywidualny projekt do regat, dodatkowe szyny szotów wyliczone do milimetra. Du.. Grot trzyma ładnie, ale foczek zdycha. Wrażenia żeglarskie są; powyżej 15 knotów wiatru kładzie się ładnie i można na burcie jechać: woda weszła do kokpitu powyżej 22 knotów przy pełnych żaglach. Ważne że nie trzeba walczyć za sterem przy przechyłach. Jak jedziemy na burcie i przyszkwali to nie ma bata że ucieknie, ale wyostrzy co akurat jest bezpieczne.
Ogólnie jacht bardzo bezpieczny i przyjemny do pływania turystycznego, a przy okazji jeśli nie ma w okolicy regatowca to na luzaczku łykamy sąsiadów.