Rambler, to w epoce podróżowania na omegach była klasa „średnia – wyższa” Było wiele wersji balastu, zabudowy i nadbudówki. Produkował je między innymi „FOTO-PAM” z Augustowa, ale większość powstała w klubach lub na prywatnych podwórkach. Rambler posiada wiele zalet. Jest to łódź stosunkowo szybka, stateczna, przystosowana do żeglugi na fali. Budowana systemem bezżebrowym jest bardzo łatwa w konserwacji, a ładna nadbudówka dodaje łodzi lekkości i zapewnia stosunkowo wygodne wnętrze kabiny. Polecany miłośnikom „oldtimerów”.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 14 - 15 |
długość (cm) | 520 |
szerokość (cm) | 190 |
zanurzenie min. (cm) | 45 |
ilość koi | 4 |
max załogi | 5 |
rodzaj miecza | obrotowy |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 2 - 4 |
13 listopada, 2011 20:00
Miałem Ramblera w wersji całkowicie mieczowej.
Szybki dzielny i bardzo kochaniutki. Pięknie zachowywał się na fali ( Śniardwy fala ok 80 cm )Miał zanurzenie 30 cm.
Nieodpływowy kokpit był bardzo przytulny i chronił dobrze od wiatru.
Łódka w pierwszej fazie przechyłu była miękka ale wraz ze zwiększaniem się kąta pochylenia robiła sie twarda. Często było tak że gdy inne jachty znacznie większe stały w porcie ze względu na pogodę (wiatr)ja na Ramblerku żeglowałem w pojedynkę bez obaw.
2 września, 2012 19:26
Witam ,szukam danych jachtu Rambler ,wysokość masztu ,długość bomu ,jakie żagle ,gdyby nie udało sie załatwić oryginalnych , pozdrawiam