Salona 37 została uznana europejskim jachtem roku na targach 2007 w Düsseldorfie oraz jachtem roku 2007 magazynu Sailing World w kategorii Cruiser/Racer. Różnica pomiędzy jachtami klasy racer/cruiser oraz cruiser/racer stale się zawęża, ponieważ lepsze konstrukcje i technologie wykonania i jakość zastosowanych materiałów wymagają coraz mniej ustępstw z obu stron. Dobrym tego przykładem jest Salona 37 projektu znanego biura J&J i zbudowana przez firmę AD Boats w Chorwacji. Diabeł jak mówią tkwi w szczegółach. Dużo z nich przemawia na korzyść jachtu. Na przykład powierzchnia antypoślizgowa Salony 37 jest odlewana z wyższym wzorem i okrągłymi otworami. To sprawia, że przyczepność pokładu jest znakomita. Kolejnym plusem jest swobodny dostęp do kwadrantu sterowania dzięki dużemu lukowi za kołem sterowym. Rdzeniem konstrukcji jest kratownica wiążąca kil, maszt i kadłub – prawdziwe dzieło sztuki inżynierskiej. Kadłub podwodzia wykonany jest z pełnego laminatu, nadwodzie i pokład to konstrukcja przekładowa z wypełniaczem Airex. Jacht posiada wodoszczelne grodzie. Kokpit jak przystało na przeznaczenie jachtu jest funkcjonalny, z dużą ilością miejsca do trymowania. Zdejmowane siedzenie sternika daje mu dużą swobodę w prowadzeniu jachtu. Wózek grota znajduje się przed kołem sterowym. Osłona przeciwbryzgowa ma zagłębienie w nadbudówce, wanty zamontowane są wewnątrz półpokładów umożliwiając mocne wybranie genui. Salona 37 wyposażona jest w osprzęt firmy Harken. Zabudowa mesy jest prosta, ale przyjemna, umiarkowanie wygodna. Jacht jest oferowany w trzech wersjach zabudowy kabin i trzech wersjach rodzajów kilu. Prędkość jachtu jest bardzo dobra, także na słabych wiatrach.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 81,2 |
długość (cm) | 1129 |
szerokość (cm) | 360 |
zanurzenie max (cm) | 198 |
ilość koi | 6+2 |
max załogi | 8 |
kil | tak |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 30 |