Salona 45

12345 brak ocen, bądź pierwszym który oceni ten jacht
Loading...
Salona 45

Salona 45 projektu słoweńskiej firmy J&J i wyprodukowanej przez AD Boats w Chorwacji jest jachtem klasy cruiser/racer. Swój debiut jacht miał w 2002 na targach w Düsseldorfie i znajduje się w dobrym towarzystwie podobnej wielkości jednostek tej klasy: First 44.7, Grand Soleil 43 i 46.3, X 43 i 46, Dufour 44, Jeanneau’s Sun Fast 43. Słowo udany kompromis pomiędzy jachtem regatowym a turystycznym dobrze znajduje swoje odzwierciedlenie w tej konstrukcji. Stocznia AB stosuje w produkcji mniej modułów niż inne firmy i większy jest wkład pracy ręcznej co sprawia, że cena jachtu jest bardziej konkurencyjna biorąc pod uwagę niższe ceny pracy w Chorwacji. Wewnętrzną sztywność zapewniają jachtowi drewniane wręgi i podłużnice. Rzeczą dość rzadką na takich jachtach są wodoszczelne grodzie. Kadłub podwodzia wykonany jest z pełnego laminatu, nadwodzie i pokład to konstrukcja przekładowa. Zabudowa wykonana jest w mahonie, teaku lub drzewie wiśni. Jacht standardowo ma montowane podwójne koła sterowe, ale opcjonalnie oferowany jest także z jednym kołem. Kokpit jest szeroki, płytki, łatwy do pracy ze zdejmowanym  szerokim siedzeniem sternika. Jest wystarczająco duży dla regatowej załogi, mimo nadbudówki przesuniętej do rufy. Wózek grota znajduje się przed kołem sterowym, szoty grota sprowadzone są do kabestanów w pobliżu sternika. Powierzchnia antpoślizgowa jest skuteczna, ale braknie jej na częściach nadbudówki. Luk na fordecku na wyciąganie spinakera wydaje się być za mały. Salona 45 posiada genuę ze 135% pokryciem grota. Prowadzenie jachtu jest łatwe. Salona 45 jest lekka, czuła na sterze i ma dobrą stateczność kierunkową. Pod silnikiem przy 2100 obr. prędkość wynosi ok. 7,5 w przy dwułopatowej śrubie. Na wiatr przy 16 – 24 w jacht płynie z prędkością ok. 7.5 w i ponad 9,5 w na pełnym wietrze. Plan deku i kokpitu pozwala na swobodne poruszanie się. Na jachcie zastosowano wyposażenie firm: Vetus, Gleistein, Marlow, Sparcraft, Lewmar, Yanmar i Volvo. Standard wykończenia od laminatu do pokładu wykładanego teakiem jest bez zarzutu.

Specyfikacja techniczna:

powierzchnia żagli (m2)99,4
długość (cm)1355
szerokość (cm)420
zanurzenie max (cm)211
ilość koi8+1
kiltak
rodzaj silnikastacjonarny
moc silnika (KM)54

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Pełna baza silników zaburtowych Evinrude. Porównaj Silniki Evinrude - parametry techniczne, poznaj opinie użytkowników
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Honda . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Mercury . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Katalog silników zaburtowych. Zdjęcia, opinie użytkowników. Silniki zaburtowe : Honda, Yamaha, Evinrude. Porównaj dane techniczne - wybierz najlepszy silnik dla swojej łodzi