do 6 m

Tagi |

Setka

12345 (9 głosów, śr: 3,33 z 5)
Loading...
Setka

Setka” została zaprojektowana jako możliwie tani i prosty w wykonaniu jacht kabinowy dla 4-osobowej rodziny. A skąd nazwa? W 1986 roku koszty prototypu zmieściły się w 100 tys. złotych. Pomimo upływu lat konstrukcja nie chce się zestarzeć, a budowniczowie mówiąc o pierwszych wrażeniach podkreślają wygodę i szybkość „Setki”. Jacht jest nie wywracalny i niezatapialny, a jego niewielki ciężar ułatwia transport. Zaprojektowano szeroki kadłub o wysokiej wolnej burcie i nadbudówce sięgającej od burty do burty. „Setkę” cechuje bardzo wygodne i przestronne wnętrze. Wokół umieszczonego na skrzyni mieczowej stołu może zasiąść nawet osiem osób. Bagaż mieści się w forpiku, jaskółkach burtowych, pod kojami oraz w bakistach rufowych. Wysuwany spod kokpitu kambuz może być w czasie upałów wystawiany do kokpitu. Na szerokich kojach mogą spać wygodnie cztery dorosłe osoby. Jeżeli zrezygnujemy z jednej hundekoi to na prawej burcie, bezpośrednio przy zejściówce, możemy zabudować wygodne pomieszczenie toalety. Kokpit jest dwupoziomowy, odpływowy. Płetwy miecza i steru podnoszone obrotowo fałami wybieranymi z kokpitu. Przyjęte ożaglowanie nie wymaga stosowania kabestanów. Kadłub jest stosunkowo wąski w KLW, co zapewnia mu, wraz ze sprawnym ożaglowaniem, dobrą prędkość. Wymaga jednak zastosowania balastu. Dzięki wysokim burtom „Setka” żegluje wyjątkowo sucho. Kształty kadłuba sprawiają, że przy zwiększającym się przechyle nie występuje odczuwalny wzrost nawietrzności. Niewielkie zanurzenie z podniesionym mieczem pozwala wychodzić bezpośrednio na plażę. Szeroki, wygodny pokład oraz kokpit są doskonałymi miejscami do opalania dla całej załogi. Sklejkowy kadłub może być wykonany klasycznie lub metodą szycia i sklejania. Przewidziano maszt drewniany lub z profilu aluminiowego. Balast w postaci zbiorników napełnianych wodą umieszczonych pod kojami (można zastąpić wewnętrznym balastem stałym). Podczas przeprowadzonej próby stateczności prototyp wstał z przechyłu 90o z zawieszonym na topie ciężarem 23 kg.  Wersja balastowa „Setki” została zaprojektowana (w 1991 r.) w nadziei na otwarcie wód przybrzeżnych i zalewów dla małych łódek. Ponieważ „Setka” żeglowała bardzo sucho nawet na dużej fali, posiadała bardzo mocną konstrukcję, wystarczyło zastosowanie zwiększonego i niżej położonego balastu, by uzyskać jachcik o dużej dzielności morskiej. Zmiany konstrukcyjne kadłuba polegają na rezygnacji z zewnętrznej stępki, zdwojeniu poszycia pasa dennego, wzmocnieniu wzdłużników dennych i zastosowaniu mocnych dębowych denników w obrębie balastu. Balast to 180 kg ołowiu w spawanej płetwie o masie 40 kg.


Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/users/jachty/public_html/jachty-zaglowe/wp-content/themes/premiumnews/single.php on line 118

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/users/jachty/public_html/jachty-zaglowe/wp-content/themes/premiumnews/single.php on line 118

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/users/jachty/public_html/jachty-zaglowe/wp-content/themes/premiumnews/single.php on line 120

Warning: readfile(http://stocznie.jachtowe.pl/showPostByTags.php?tags=setka): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/users/jachty/public_html/jachty-zaglowe/wp-content/themes/premiumnews/single.php on line 156

3 Komentarze

  1. Magda napisał(a):

    Czyja to konstrukcja?

  2. wojtas napisał(a):

    projektantem setki jest Janusz Maderski

  3. Szymon napisał(a):

    Dwie Setki w wersji balastowej na przełomie 2012/2013r z samotnikami ( w tym konstruktor Janusz Maderski) na pokładzie przepłynęły Ocean Atlantycki, a jedna z nich nawet wróciła w druga stronę przez północny Atlantyk.

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Szeroka gama łodzi aluminiowych. Mamy do zaproponowania łodzie rekreacyjne, przygotowane dla wędkarzy: łodzie aluminiowe Popularną marką jest czeski Marine. Producent ten oferuje łodzie nadające się znakomicie do wędkowania na jeziorach czy rzekach
  • Działamy od 2005 jako oficjalny dealer renomowanych marek: Yamaha, Honda, Mercury, Vetus, Johnson czy Evinrude. Silniki do łodzi to bardzo ważny element naszej działalności. Oferta znajduje uznanie naszych Klientów zarówno w Polsce jak i za granicą.
  • Pełna baza silników zaburtowych Evinrude. Porównaj Silniki Evinrude - parametry techniczne, poznaj opinie użytkowników
  • Profesjonalny fotograf dzieci - KidsForEver.pl to fotografująca mama, akredytowana przez Akademię Fotografii Dziecięcej w Warszawie