Sunhorse 19

12345 (2 głosów, śr: 2,00 z 5)
Loading...
Sunhorse 19

Jacht wykonano jako dwuskorupowy, składający się ze skorupy kadłuba i pokładu. Obydwie wylaminowane są w formach negatywowych z żywic poliestrowych i szkła. Kadłub charakteryzuje się niewielkim nawisem dziobu, płaskim i szerokim w rufie dnem oraz przetłoczeniami burt, które przypominają poszycie na „zakładkę”. Taki kształt burt wygląda efektownie i stylowo. Pokład wykonany z użyciem przekładki z Aireksu, to stylistyczna mieszanka nowoczesności z tradycjami budowy łodzi. Obniżona poniżej górnej krawędzi burt i niezwykle obszerna odpływowa wanna kokpitu, sprawia że z takiej łódki nic spadnie nawet wtedy, gdy przechyli się ona znacznie. Kokpit ma prawie całkowicie płaską podłogę. Na jego środku widoczne jest tylko niewielkie przetłoczenie, którego podstawowym zadaniem jest unieruchomienie górnej części skrzyni mieczowej w pokładzie, w celu dobrego podparcia dna kokpitu. Przetłoczenie to jest również bardzo dobrym oparciem dla stóp balastującej załogi. W wąskiej skrzyni mieczowej zainstralowano wąski, ale długi obrotowy miecz o masie 30 kg wykonany z 8-mm ogniowo ocynkowanej blachy stalowej. Jest on silnie pochylony w tył. Wokół skrzynki mieczowej wlamionowano 150 kg balastu stałego, sprawiając, że Sunhorse’a wywrócić niełatwo. Utopić też sie go nie da, bo przestrzeń pomiędzy skorupą kadłuba i pokładu to olbrzymia powietrzna komora wypornościowa, którą można wypełnić ( na zamówienie ) granulowanym styropianem w zamkniętych workach polietylenowych. Na powierzchni ławek kokpitowych widoczne są cztery klapy bakist: achterpik, dwie na środku jachtu i jedna podłużna na prawym pokładzie dziobowym. Przeznaczenie trzech pierwszych jest oczywiste, natomiast pod podłużną znajdziemy bakistę do przechowywania bomu, wraz z nawiniętym nań grotem i pagajów. W ten sposób jesteśmy uniezależnieni od infrastruktury portu, pozostawiając w nim łódkę na dłuższy czas.
Maszt aluminiowy usztywniony parą want kolumnowych, stenwant i sztagiem ( nie ma achtersztagu ) niesie grota o powierzchni 9,5 m2 i foka 5,5 m2. Bom grota wyposażono w obciągacz i zaczep talii, mocowanej punktowo w dnie kokpitu. Szoty foka prowadzone są poprzez regulowane kipy. Fały grota i foka wzorem starszej tradycji knagowane są na klasycznych knagach mocowanych na rurze masztu, ale same fały biegną wewnątrz maszt. To bardzo prosty takielunek, nadający się szczególnie dobrze do szkolenia adeptów żeglarstwa”.

Specyfikacja techniczna:

powierzchnia żagli (m2)15
długość (cm)550
szerokość (cm)220
zanurzenie min. (cm)20
zanurzenie max (cm)90
max załogi5
rodzaj mieczaobrotowy
masa miecza (kg)17,5
masa balastu (kg)150
rodzaj silnikazaburtowy
moc silnika (KM)2

4 Komentarze

  1. jerzy stachurski napisał(a):

    Proszę o inf. jaka jest cena łodzi sunhorst 19, jaka masa got do pływania? Jerzy Stachurski

  2. Jurek napisał(a):

    Też proszę o cenę i wagę łódki. Gdzie można ją oglądać i kupić?

  3. Łukasz napisał(a):

    http://www.sunhorse19.pl/

  4. Piotr napisał(a):

    Achoj!
    Wydaje się dobry dla przechadzek emeryta, więc ponawiam pytanie pana Stachurskiego:
    „Proszę o inf. jaka jest cena łodzi sunhorst 19, jaka masa got do pływania?”
    no i czy jest produkowana?
    serdecznie pozdrawiam. Piotr

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Polecamy pontony PRO Marine idealne dla osób lubiących wypoczynek na wodzie
  • Titoria.pl - domowa hodowla JRT . Oferujemy szczenięta z przemyślanych skojarzeń. Nasze szczenięta są doskonale socjalizowane z innymi psami i ludźmi. Zapraszamy => www.titoria.pl
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Mercury . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Katalog silników zaburtowych. Zdjęcia, opinie użytkowników. Silniki zaburtowe : Honda, Yamaha, Evinrude. Porównaj dane techniczne - wybierz najlepszy silnik dla swojej łodzi