Jacht wykonano jako dwuskorupowy, składający się ze skorupy kadłuba i pokładu. Obydwie wylaminowane są w formach negatywowych z żywic poliestrowych i szkła. Kadłub charakteryzuje się niewielkim nawisem dziobu, płaskim i szerokim w rufie dnem oraz przetłoczeniami burt, które przypominają poszycie na „zakładkę”. Taki kształt burt wygląda efektownie i stylowo. Pokład wykonany z użyciem przekładki z Aireksu, to stylistyczna mieszanka nowoczesności z tradycjami budowy łodzi. Obniżona poniżej górnej krawędzi burt i niezwykle obszerna odpływowa wanna kokpitu, sprawia że z takiej łódki nic spadnie nawet wtedy, gdy przechyli się ona znacznie. Kokpit ma prawie całkowicie płaską podłogę. Na jego środku widoczne jest tylko niewielkie przetłoczenie, którego podstawowym zadaniem jest unieruchomienie górnej części skrzyni mieczowej w pokładzie, w celu dobrego podparcia dna kokpitu. Przetłoczenie to jest również bardzo dobrym oparciem dla stóp balastującej załogi. W wąskiej skrzyni mieczowej zainstralowano wąski, ale długi obrotowy miecz o masie 30 kg wykonany z 8-mm ogniowo ocynkowanej blachy stalowej. Jest on silnie pochylony w tył. Wokół skrzynki mieczowej wlamionowano 150 kg balastu stałego, sprawiając, że Sunhorse’a wywrócić niełatwo. Utopić też sie go nie da, bo przestrzeń pomiędzy skorupą kadłuba i pokładu to olbrzymia powietrzna komora wypornościowa, którą można wypełnić ( na zamówienie ) granulowanym styropianem w zamkniętych workach polietylenowych. Na powierzchni ławek kokpitowych widoczne są cztery klapy bakist: achterpik, dwie na środku jachtu i jedna podłużna na prawym pokładzie dziobowym. Przeznaczenie trzech pierwszych jest oczywiste, natomiast pod podłużną znajdziemy bakistę do przechowywania bomu, wraz z nawiniętym nań grotem i pagajów. W ten sposób jesteśmy uniezależnieni od infrastruktury portu, pozostawiając w nim łódkę na dłuższy czas.
Maszt aluminiowy usztywniony parą want kolumnowych, stenwant i sztagiem ( nie ma achtersztagu ) niesie grota o powierzchni 9,5 m2 i foka 5,5 m2. Bom grota wyposażono w obciągacz i zaczep talii, mocowanej punktowo w dnie kokpitu. Szoty foka prowadzone są poprzez regulowane kipy. Fały grota i foka wzorem starszej tradycji knagowane są na klasycznych knagach mocowanych na rurze masztu, ale same fały biegną wewnątrz maszt. To bardzo prosty takielunek, nadający się szczególnie dobrze do szkolenia adeptów żeglarstwa”.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 15 |
długość (cm) | 550 |
szerokość (cm) | 220 |
zanurzenie min. (cm) | 20 |
zanurzenie max (cm) | 90 |
max załogi | 5 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa miecza (kg) | 17,5 |
masa balastu (kg) | 150 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 2 |
15 marca, 2012 12:49
Proszę o inf. jaka jest cena łodzi sunhorst 19, jaka masa got do pływania? Jerzy Stachurski
14 kwietnia, 2012 10:31
Też proszę o cenę i wagę łódki. Gdzie można ją oglądać i kupić?
23 maja, 2012 13:59
http://www.sunhorse19.pl/
28 sierpnia, 2012 10:00
Achoj!
Wydaje się dobry dla przechadzek emeryta, więc ponawiam pytanie pana Stachurskiego:
„Proszę o inf. jaka jest cena łodzi sunhorst 19, jaka masa got do pływania?”
no i czy jest produkowana?
serdecznie pozdrawiam. Piotr