Świteź RT 20

12345 (3 głosów, śr: 4,00 z 5)
Loading...
Świteź RT 20

Świteź RT 20 -jacht balastowo-mieczowy projektu Jerzego Romaszkiewicza budowany amatorsko w początku lat 60 – siątych.

Specyfikacja techniczna:

powierzchnia żagli (m2)20
długość (cm)770
szerokość (cm)230
zanurzenie min. (cm)63
zanurzenie max (cm)133
ilość koi4
rodzaj mieczaobrotowy
rodzaj silnikazaburtowy
moc silnika (KM)6-10

8 Komentarze

  1. Wojtek napisał(a):

    Jestem właścicielem Świtezi.
    Świteź przedstawiona na zdjęciach trochę odbiega od oryginalnego projektu.
    Interesuje mnie ile zachowało się tych łodzi.

  2. Bartol napisał(a):

    jedna jest w Kruszwicy nad Gopłem w zeszłym roku zostało wymienione 3/4 poszycia kadłuba.

  3. Michał napisał(a):

    Jedna stoi w Skorupkach na mazurach od nowości tylko odnawiane 2 razy drewno xD

  4. leon napisał(a):

    3 Świtezie są naszą własnością,jeden zbudowny przezemnie gdy miałem 18 lat.
    Teraz ma 45 lat,nazywa się ARTEMIDA,jeszcze jest RUMCAJS i ORZEŁ.
    Bazą jest hangar w Wlkasach.
    Artemida we wrześniu będzie na sprzedaż.

  5. Bartek napisał(a):

    Jak jeszcze bylem malym gnojkiem (teraz mam 58 lat) mój ojciec wybudował drugi w kolejności jacht typu „Świteź”. „Stary” znał osobiście inż Romaszkiewicza.
    Wasze „Świtezie” mają juz inny kształt „okien” na forszocie i na burtach.
    Łajba była cudowna. Co roku spędzałem całe wakacje na Jezioraku i w okolicach Ostródy.
    Nie pamiętam kiedy go zaczął budować, wiem że w ’74 „zamienił” go na nówkę 125p.
    Nie była to dobra zamiana patrząc teraz na ten fakt ale wtedy mi pasowała bo byłem już małoletnim zagorzałym fanem motoryzacji a 125p to była fura, mmmmm!
    Dziś z chęcią wrócił bym do tego jachciku i oczywiście do tego mojego wieku (nie mylić z czasami jakie wtedy panowały, ale … bez polityki!)
    Pozdrawiam z Gdyni, Bartek.
    Ps: jachcik zwał się „Promyczek” – tak ojciec mówił na mamę.

  6. Bartek napisał(a):

    Ps: miał też inny pokład – dwa rodzaje drewna, nawiewy na kabinie i cacy kabestany do foka. Pewnie jeszcze wiele innych „inności” ale ich nie widać. Spałem przeważnie w dziobie.

  7. Jacek napisał(a):

    A propo. Udało się mi się odnowić Switezia-piękny jacht; zrobiliśmy całkowicie nową jednostkę (drewno mahoń-pokład, kokpit i wnętrze) na poliestrowym kadłubie starego Switezia o nazwe Kaszmir, z 1986 roku. Podzielam pogląd Bartka, że łajba jest super, zwłaszcza w erze okropnych mydelniczek.

    Pozdrawiam z W-wy

    Jacek

  8. Adam napisał(a):

    A w Warszawie stoi poprzednia wersja Świtezia, Vigry 🙂
    Własność dziadków.

    P Romaszkiewicz podarował nam plany jachtu Vigry (jeszcze je mamy), i zrobiliśmy drewnianą wersję śródlądową (z małymi poprawkami). Potem zdaje się powstał Świteź

    Jak kto chce obejrzeć sobie to piszcie

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Polecamy pontony PRO Marine idealne dla osób lubiących wypoczynek na wodzie
  • Autoryzowany dealer marki Evinrude, posiada w swojej bogatej ofercie tylko oryginalne części do silników. Sprawdź: części evinrude do silników zaburtowych od 15 KM do 300 KM. Fachowe doradztwo i pomoc, szybkie dostawy.
  • Parametry techniczne, zdjęcia, filmy przedstawiające silniki Honda . Zapoznaj się z opiniami użytkowników o tych silnikach.
  • Katalog silników zaburtowych. Zdjęcia, opinie użytkowników. Silniki zaburtowe : Honda, Yamaha, Evinrude. Porównaj dane techniczne - wybierz najlepszy silnik dla swojej łodzi