Katamaran pojawił się na rynku w 1992 i był produkowany do 2000 kiedy, zastąpiła go Bahia 46. Zbudowano ok. 200 jednostek, które są teraz w większości w prywatnych rękach. Jednostka ma nieco futurystyczny wygląd, dużą wyporność jak na prawdziwy krążowniczy katamaran przystało i może pomieścić sporo zapasów bez zbytniego zanurzenia. W ułamkowym takielunku dominuje duży grot. Kadłuby są przekładkowe a cala struktura jest bardzo solidnie zbudowana. Wewnątrz wiele komponentów to odlewane kompozyty o cokolwiek sterylnym wyglądzie, ale obniżające ciężar. W kokpicie może usiąść więcej osób niż jest pełnej załodze podobnie jak na trampolinie. Salon jest duży, kabiny wygodne. Manewrowanie pod silnikiem nie sprawia problemu. Pod żaglami prędkość katamaranu cokolwiek rozczarowuje, przechył za to jest minimalny. Prześwit pod pomostem jest jednak nieco za mały i czasem duża fala uderza w pomost.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 90 |
długość (cm) | 1260 |
szerokość (cm) | 695 |
zanurzenie max (cm) | 120 |
ilość koi | 8+2 |
rodzaj silnika | stacjonarny |
moc silnika (KM) | 2x28 |