VIVA 600

12345 (19 głosów, śr: 3,63 z 5)
Loading...
VIVA 600

Szybki, nowoczesny jacht turystyczny. Ukochane „dziecko” Andrzeja Skrzata. Przy jego projektowaniu konstruktor wykorzystał opinie użytkowników, oraz doświadczenie zdobyte przy projektowaniu poprzednich modeli serii projektowej Sasanka: Sasanka 620, 660 oraz Sasanka Supernova. Estetyka, precyzja wykonania i bardzo dobre właściwości nautyczne spowodowały, że VIVA 600 otrzymała wiele nagród i wyróżnień. Jej armatorzy są tak bardzo zakochani w swoich jachtach, że VIVA 600 prawie nie trafia na rynek wtórny.
Charakterystyczny laminatowy bukszpryt – platforma, w połączeniu z dwuczęściowym asymetrycznym koszem dziobowym, bardzo ułatwiają wejście na jacht od strony dziobu. Dla bardziej ambitnych skipperów oferowany jest gustowny genaker, mocowany na krótkim ruchomym wytyku.

KONSTRUKCJA KADŁUBA


Wnętrze jachtu dostępne jest w wersji 3-kojowej z przedziałem sanitarnym i w wersji 4-kojowej.Konstrukcja jachtu oparta jest o technologię skorupową z laminatów poliestrowo-szklanych. Składa się z 4 skorup głównych: skorupy pokładu, kadłuba, wkładki konstrukcyjno-wyposażeniowej oraz skorupy podsufitki.
Z wyjątkiem skorupy pokładu konstrukcja skorup jest monolityczna.
Skorupa pokładu w miejscach przeznaczonych do komunikacji usztywniona jest przekładką ≠ 10 mm z pianki typu „AIREX”.
Wszystkie składowe kadłuba jachtu łączone są ze sobą na stałe przez sklejanie i zlaminowywanie laminatem poliestrowo-szklanym.
Wszystkie detale wykonane z drewna polakierowano w celu zabezpieczenia przed działaniem wody.
Wszystkie detale wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego zabezpieczono przed działaniem wody: od zewnątrz warstwą specjalnej żywicy poliestrowej zwanej żelkotem, a od wewnątrz warstwą żywicy poliestrowej zwanej topkotem. Detale stalowe wykonano ze stali nierdzewnej typu 316.

BALAST


W skład balastu wchodzi miecz uchylny z blachy stalowej ocynkowanej ogniowo, z możliwością uchylnego podnoszenia oraz laminowany na stałe w kadłub stalowy balast wewnętrzny o ciężarze 200 kg. 

STER


Ster pawężowy, z możliwością podnoszenia w czasie postoju.
Ster umieszczony jest na pawęży w uchwycie z blachy nierdzewnej, sterowany z kokpitu przy pomocy rumpla z rury stalowej nierdzewnej. Płetwa steru wykonana jest z laminatów poliestrowo-szklanych.
Do opuszczania, blokowania i podnoszenia płetwy zastosowano fał i kontrafał z liny nylonowej.

OTWORY KOMUNIKACYJNE W POKŁADZIE


Do wnętrza jachtu prowadzą dwa otwory komunikacyjne: luk zejściowy wyposażony w suwklapę i zastawka zlokalizowany w kokpicie oraz luk awaryjny zlokalizowany na pokładzie dziobowym.
Luk zejściowy zapewnia pełną strugoszczelność.
Dziobowy luk awaryjny ma po zamknięciu pełną szczelność.
Na dziobie znajduje się luk kotwiczny szczelnie oddzielony od wnętrza jachtu, posiada wasny odpływ wyprowadzony na zewnątrz. W kokpicie znajduję się dwie bakisty zamykane. Ich zamknięcia zapewniają pełna strugoszczelność. 

ZABEZPIECZENIA POKŁADOWE


Pokład na całym swoim obwodzie wyposażony jest w reling – barierkę ochronną z linki stalowej nierdzewnej podpartej słupkami i koszami z rurek stalowych nierdzewnych. Wysokość tego zabezpieczenia wynosi 45 cm. Wszystkie miejsca komunikacyjne posiadają powierzchnie przeciwślizgowe.

KOKPIT ZAŁOGOWY


Kokpit z długości 2,00 m, szerokości 0,55 m i wysokości 0,35 m wyposażony jest w odpływ bezpośredni odprowadzający wodę na zewnątrz jachtu. Wszystkie otwory w ściankach kokpitu usytuowano na wysokości większej niż 150 mm od jego dna.
Wszystkie fały i szoty do obsługi jachtu sprowadzone są do kokpitu.

NAPĘD JACHTU


Podstawowym napędem jachtu jest ożaglowanie trójkątne składające się z foka i grota. Dodatkowo jacht wyposażono w fok sztormowy i genaker. Ożaglowanie wsparte jest na maszcie z profilu duraluminiowego wzmocnionym wantami i sztagami ze stali nierdzewnej. Maszt ustawiony jest na pokładzie nad pilersem na specjalnym okuciu umożliwiającym jego położenie po zwolnieniu sztagu. Alternatywnie jacht może być wyposażony w urządzenie do opuszczanie masztu które obsługiwane jest z kokpitu za pomocą talii. Alternatywnym napędem jest silnik przyczepny o mocy do 6 KM zamocowanym na rufie.

INSTALACJE JACHTU


Instalacja elektryczna o napięciu 12 V zasilana jest z akumulatora 75 Ah ładowanego prądem stałym na zewnątrz jachtu. Instalacja ta zasila oświetlenie wnętrza jachtu oraz oświetlenie nawigacyjne umieszczone na topie masztu.
Instalacja odwadniająca jest ulokowana w bakiście prawoburtowej kokpitu załogowego i składa się z pompy ręcznej o wydajności Q=3 m3/h, przewodu polietylenowego #32 mm ssącego o długości 4 m z wylotem do kokpitu.

PRZEZNACZENIE JACHTU / ZAKRES ŻEGLUGI


Jacht ten jest jachtem turystycznym, przeznaczonym do uprawiania turystyki i sportów wodnych, przez załogę o małych kwalifikacjach.
Kategoria projektowa C PRZYBRZEŻNA – jacht przeznaczony do rejsów na wodach przybrzeżnych, w zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach przy sile wiatru do 6° w skali Beauforta i wysokości fali do 2 m. Certyfikat Germanischer Lloyd.

Specyfikacja techniczna:

powierzchnia żagli (m2)18,5
długość (cm)615
szerokość (cm)249
zanurzenie min. (cm)27
zanurzenie max (cm)122
ilość koi3 -4
max załogi4
rodzaj mieczaobrotowy
masa miecza (kg)70
masa balastu (kg)200
rodzaj silnikazaburtowy
moc silnika (KM)6

Zostaw komentarz

Promocyjne ceny przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych

Oferujemy promocyjne pakiety przy zakupie silników zaburtowych do jachtów żaglowych, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty
Sprawdź!!

  • Polecamy pontony PRO Marine idealne dla osób lubiących wypoczynek na wodzie
  • Titoria.pl - domowa hodowla JRT . Oferujemy szczenięta z przemyślanych skojarzeń. Nasze szczenięta są doskonale socjalizowane z innymi psami i ludźmi. Zapraszamy => www.titoria.pl
  • Autoryzowany dealer marki Evinrude, posiada w swojej bogatej ofercie tylko oryginalne części do silników. Sprawdź: evinrude części do silników zaburtowych od 15 KM do 300 KM. Fachowe doradztwo i pomoc, szybkie dostawy.
  • Katalog silników zaburtowych. Zdjęcia, opinie użytkowników. Silniki zaburtowe : Honda, Yamaha, Evinrude. Porównaj dane techniczne - wybierz najlepszy silnik dla swojej łodzi