Młodsza, ale większa siostra VIVY 600. Świetnie nadaje się zarówno do dłuższych rejsów rodzinnych (wersja 4-kojowa z okrągłym stołem), jak i do czarterów (wersja 6-kojowa). We wnętrzu osobna kabina sanitarna, obszerny ergonomiczny kambuz, dużo miejsca przy stoliku. Możliwość zamontowania silnika stacjonarnego lub zaburtowego na pantografie. Bukszpryt – platforma dziobowa – podobny jak w modelu VIVA 600 w połączeniu z dwuczęściowym asymetrycznym koszem dziobowym, bardzo ułatwiają wejście na jacht od strony dziobu. Pełno listwowy grot bardzo łatwy do zarefowania dzięki opcjonalnemu systemowi „lazy jack”. Gustowny genaker – wyposażenie dodatkowe – tak samo jak w VIVIE 600 jest mocowany na krótkim genakerbomie.
KONSTRUKCJA KADŁUBA
Jacht dostępny jest w wercji 4-kojowej i 6-kojowej. Proponowana zabudowa: drewno mahoniowe lub dębowe.
Konstrukcja jachtu oparta jest o technologię skorupową z laminatów poliestrowo-szklanych. Składa się z 4 skorup głównych: pokładu, kadłuba, konstrukcyjno-wyposażeniowej wkładki dennej oraz skorupy podsufitki.
Z wyjątkiem skorupy pokładu konstrukcja skorup jest monolityczna.
Skorupa pokładu w miejscach przeznaczonych do komunikacji usztywniona jest przekładką ≠ 10 mm z pianki typu „AIREX”.
Wszystkie składowe kadłuba jachtu łączone są ze sobą na stałe przez sklejanie i zlaminowywanie laminatem poliestrowo-szklanym.
Wszystkie detale wykonane z drewna zabezpieczono przed działaniem wody przez lakierowanie.
Wszystkie detale wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego zabezpieczono przed działaniem wody: od zewnątrz warstwą specjalnej żywicy poliestrowej zwanej żelkotem, a od wewnątrz warstwą żywicy poliestrowej zwanej topkotem. Detale stalowe wykonano ze stali nierdzewnych.
BALAST
W skład balastu wchodzi miecz uchylny z blachy stalowej o ciężarze 85 kg, z możliwością uchylnego podnoszenia oraz oraz laminowany na stałe w kadłub stalowy balast wewnętrzny o ciężarze 400 kg.
STER
Pawężowy, z możliwością podnoszenia w czasie postoju.
Ster umieszczony jest na pawęży w uchwycie z blachy nierdzewnej, sterowany z kokpitu przy pomocy rumpla z rury stalowej nierdzewnej. Płetwa steru wykonana jest z laminatów poliestrowo-szklanych.
Do opuszczania, blokowania i podnoszenia płetwy zastosowano fał i kontrafał z liny polipropylenowej.
OTWORY KOMUNIKACYJNE W POKŁADZIE
Do wnętrza jachtu prowadzą dwa otwory komunikacyjne: luk zejściowy wyposażony w suwklapę i zastawkę zlokalizowany w kokpicie, oraz luk awaryjny zlokalizowany na pokładzie dziobowym.
Luk zejściowy zapewnia pełną strugoszczelność.
Dziobowy luk awaryjny ma po zamknięciu pełną szczelność.
Na dziobie znajduje się luk kotwiczny szczelnie oddzielony od wnętrza jachtu, posiadający swój własny odpływ na zewnątrz. W kokpicie znajdują się dwie zamykane bakisty. Ich zamknięcia zapewniają pełną strugoszczelność.
ZABEZPIECZENIA POKŁADOWE
Pokład na całym swoim obwodzie wyposażony jest w reling – barierkę ochronną z linki stalowej nierdzewnej podpartej słupkami i koszami z rurek stalowych nierdzewnych. Wysokość tego zabezpieczenia wynosi 45 cm. Miejsca komunikacyjne posiadają powierzchnie przeciwślizgowe.
KOKPIT ZAŁOGOWY
Kokpit z długości 2,20 m, szerokości 0,65 m i wysokości 0,35 m, wyposażony jest w odpływ bezpośredni odprowadzający wodę na zewnątrz jachtu. Wszystkie otwory w ściankach kokpitu usytuowano na wysokości większej niż 150 mm od jego dna.
Wszystkie fały i szoty potrzebne do obsługi jachtu sprowadzone są do kokpitu.
NAPĘD JACHTU
Podstawowym napędem jachtu jest ożaglowanie trójkątne składające się z foka i grota. Dodatkowo jacht wyposażono w fok sztormowy i spinaker lub genaker. Ożaglowanie wsparte jest na maszcie z profilu duraluminiowego wzmocnionego linami stalowymi. Maszt ustawiony jest na pokładzie nad pilersem na specjalnym okuciu umożliwiającym jego położenie po zwolnieniu liny stalowej dziobowej. Alternatywnie jacht może być wyposażony w urządzenie do opuszczania masztu za pomocą liny sprowadzonej do kokpitu. Alternatywnie można zastosować silnik przyczepny o mocy do 8 KM zamontowany na pawęży.
INSTALACJE JACHTU
Instalacja elektryczna o napięciu 12 V zasilana jest z akumulatora 75 Ah ładowanego prądem stałym na zewnątrz jachtu. Instalacja ta zasila oswietlenie wnętrza jachtu oraz oświetlenie nawigacyjne umieszczone na topie masztu.
Instalacja odwadniająca jest ulokowana w bakiście prawoburtowej kokpitu załogowego i składa się z pompy ręcznej o wydajności Q=3 m3/h, przewodu polietylenowego #32 mm ssącego o długości L=4,0 m z wylotem do kokpitu.
PRZEZNACZENIE JACHTU i ZAKRES ŻEGLUGI
Jacht ten jest jachtem turystycznym, przeznaczonym do uprawiania turystyki i sportów wodnych, przez załogę o małych kwalifikacjach.
Kategoria projektowa C PRZYBRZEŻNA – jacht przeznaczony do rejsów na wodach przybrzeżnych, w zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach przy sile wiatru do 6° w skali Beauforta i wysokości fali do 2 m. Certyfikat Germanischer Lloyd.
Specyfikacja techniczna:
powierzchnia żagli (m2) | 23,2 |
długość (cm) | 730 |
szerokość (cm) | 250 |
zanurzenie min. (cm) | 32 |
zanurzenie max (cm) | 140 |
ilość koi | 4 - 6 |
max załogi | 4 - 6 |
rodzaj miecza | obrotowy |
masa miecza (kg) | 80 |
masa balastu (kg) | 400 |
rodzaj silnika | zaburtowy |
moc silnika (KM) | 6 - 8 |
26 listopada, 2013 12:03
Dear Sirs !
At my Sasanka Viva 700 I have to change the retractile keel ( blechy stalowej) rope. (Ich möchte die Schwertleine auswachseln.)
Where could I find a drawing from the keel? Wo könnte ich eine Zeichnung finden von Schwertkonstruktion?
Would be very grateful to get some technical help.
Best regards: Keszthelyi László